O nerovnosti ve vzdělávání se mluví roky. Pandemie covidu problémy ve školství zviditelnila, myslí si ředitel brněnské školy

31. leden 2023

„Rozkolísaná znalostní úroveň a zvýšená míra úzkostí studentů po distanční výuce a jiných covidových omezeních jsou spojené nádoby,“ říká ředitel brněnské školy Labyrinth Břetislav Svozil.

V rozhovoru o českém školství po době opakované distanční výuky Svozil zároveň upozorňuje, že problémy tuzemského školství proticovidová opatření nezpůsobila, ale spíše zviditelnila.

„O nerovnostech se u nás mluví roky stejně jako o kultuře školy. Ministerstvo se na to snaží reagovat, takže si troufám si říct, že doba covidová, která způsobila mnohé negativní věci, tak toto odkrytí může vést v konečné míře třeba k intenzivnějšímu naplnění Strategie 2030+,“ myslí si ředitel základní školy a gymnázia Labyrinth.

Břetislav Svozil, ředitel brněnské školy Labyrinth

Co se podepsalo na tom, že znalosti žáků a studentů naznaly rozdílů? „Čeho se to dotklo, tak to jsou sociálně dovednosti. A to si myslím, že jsou klíčové věci, které vedou k duševní rovnováze a pohodě. Ukázalo se, že mnoho dětí trpí úzkostnými poruchami. Distanční výuka, která je odloučila od jejich třídního kolektivu, měla velký dopad na samotné učení,“ podotýká Svozil.

Kam se po pandemii covidu-19 české školství posunulo? Jaké jsou jeho aktuální výzvy? Chtějí rodiče, aby se naše školství změnilo? A není už čas zvýšit požadavky na zájemce o studium na pedagogických fakultách? I na to se ptá redaktorka Karolina Antlová. Poslechněte si rozhovor!

Jak a kde můžete poslouchat pořad Host Dne na Moravě?

Živě v rádiu od pondělí do čtvrtka v 17:30, ale i zpětně na internetu. Všechny díly jsou jako podcast ke stažení. Najdete ho na webu Českého rozhlasu Brno, na audioportálu mujRozhlas, který si můžete nainstalovat i jako aplikaci, a také ve všech podcastových aplikacích.

autoři: Karolina Antlová , lop
Spustit audio

Související