Pololetní vysvědčení. Jak české školství proměnily dva roky pandemie?
Maminka tří dětí: Netušili jsme, že to bude tak náročné. Distanční výuka změnila naše životy
Byl to hrozný šok, vzpomínají mnozí rodiče, když si vybavují první uzavření škol před dvěma lety kvůli koronavirové pandemii. Ze dne na den museli propojit práci, starost o domácnost a výuku dětí. „Nikdo si nedovedl představit, že to bude trvat tak dlouho. Bylo to strašně náročný, nevzpomínám na to moc ráda. Největší obavy mám z toho, že děti dva roky fungovaly v provizoriu, kdy se musely samy učit a samy si řídit čas,“ přiznává Eva Janíková, maminka tří dětí.
Související
-
S nejslabšími žáky pracují české školy hůř než Polsko nebo Estonsko, upozorňuje metodička doučování
Michaela Kučerová se věnuje doučování dětí především v sociálně vyloučených lokalitách. „Všechny děti chtějí spolupracovat, ale pro některé je to náročné,“ všímá si.
-
Kvůli pandemii si děti uvědomily, co je škola za poklad, říká ředitelka roku Gottfriedová
„Byli jsme dlouho zvyklí na to, že naším posláním vybavit děti informacemi a vědomostmi. Ale ukazuje se, že tohle nestačí.“ říká ředidelka roku Gottfriedová.
-
Následky distanční výuky? Není to tragédie, ale téměř 60 procent škol zaostává, ukázala studie
Distanční výuka během pandemie se podepsala na gramotnosti žáků. „Není to tak tragické, aby se mluvilo o ztracené generaci, ale musí se to dohnat,“ říká sociolog Prokop.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.