Pololetní vysvědčení. Jak české školství proměnily dva roky pandemie?

Učitelka Markéta Vokurková: Sdílení zážitků z pobytu venku naši třídu udrželo pohromadě

Do rozvrhu zařadila vyučovací hodiny venku už před několika lety. V čase covidu se jí to osvědčilo: „Chtěla jsem, aby děti věděly, že jsme jedna parta, i když jsou samy doma,“ vzpomíná učitelka Markéta Vokurková. Ven s dětmi vyráží mimo jiné proto, aby udržely pozornost a naučily se učit z přírody. A když se školy uzavřely, zadala dětem úkol, který měly splnit přes den venku. Aby nezapomněly, že fungují jako třída.

autoři: Lucie Korcová ,
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.