Kvůli dostavbě okruhu Brna bude na dva roky omezen provoz tramvají mezi Komínem a Pisárkami
Kvůli dostavbě velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici v Brně zavede dopravní podnik dvouletou výluku tramvají. Od 1. září 2020 nebude průjezdná trať z Pisárek do Komína, kudy jezdí tramvaje číslo 1.
Původně počítal dopravní podnik s výlukami o víkendech a o prázdninách. Nakonec ale tramvaje nepojedou celé dva roky. O dlouhodobou výluku požádalo Ředitelství silnic a dálnic. Celý okruh v Žabovřeské ulici musí být hotový do konce roku 2023, aby na něj silničáři získali potřebné evropské dotace. Rozšíření silnic a přesunutí tramvajové trati má stát asi 2,5 miliardy korun.
Protože správci silnic potřebují stavbu urychlit, vyhověli jim brněnští radní a taky dopravní podnik. Ten proto trať mezi Pisárkami a Komínem na dva roky prakticky zavře. A doba výstavby další části okruhu v Žabovřeské ulici se tím zkrátí z původně předpokládaných víc než 5 let na asi 3,5 roku.
Řešení pro cestující
Dopravní opatření, která začnou platit nejdřív v září příští rok, jsou následující.
Tramvaje číslo 1 budou končit v Pisárkách, výluka se tedy nedotkne provozu na Mendlově náměstí. Cestující do Bystrce a Komína budou moct z centra využít posílené tramvajové linky 3, 11 a x11 přes Žabovřesky. Přes Jundrov budou jezdit okružní autobusy číslo 44 a 84. Jejich provoz bude taky posílený a dispečeři navíc budou operativně zařazovat na trasu dodatečné spoje, pokud to bude nutné. Lidé, kteří se potřebují dostat na zastávky Stránského a Bráfovu podél nově vznikajícího okruhu, budou moct využít tramvaje x1, které budou z Bráfovy jezdit tam a zpátky do smyčky v Komíně.
Stavba okruhu v Žabovřeské ulici
Dělníci od loňského podzimu rozšiřují silnici ze dvou pruhů na čtyři, aby se tam v budoucnu netvořily zácpy. Kvůli tomu je nutné přesunout silnici a hlavně tramvajovou trať. Koleje proto povedou novým tunelem ve skále. Stavba je rozdělená na dvě části. Tu první, která začala loni, zdržely námitky spolku Voda z Tetčic, který se domáhal zrušení stavebního povolení. Po osmi měsících nakonec ministerstvo dopravy námitky aktivistů zamítlo a práce tak pokračují dál. Druhá část stavby pak mimo jiné obnáší vznik tramvajového tunelu. Na tu potřebuje Ředitelství silnic a dálnic celkem šest stavebních povolení. Pět už má, poslední chybí.
Problémy ze strany aktivistů
Podle ředitele brněnského závodu ŘSD Davida Fialy by další napadení stavebního řízení ze strany aktivistů už nemělo znamenat tak velký problém a silničáři by o peníze z evropských fondů přijít neměli. Harmonogram stavby je naplánovaný tak, že případné zdržení by se pohybovalo spíš v řádu týdnů.
Související
-
Svatý Antonín nebo Barbora? Brno může mít první tramvajový tunel s kaplí i patronkou
Kaple svatého Antonína je památkově chráněná novogotická stavba z 19. století v Brně u ulice Žabovřeské. Stojí v místech, kde do tří let vznikne tunel pro tramvaje.
-
Líšeň, Židenice, Cejl a Husovický tunel. Dopravní omezení v Brně zkomplikují přes léto cestu městem
Poslední červnový víkend společně se začátkem prázdnin přinese komplikace v hromadné dopravě v Brně i na vlakových tratích v regionu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Zdražujete? Nenakupujeme. Obchodníci v Chorvatsku přišli kvůli bojkotu asi o polovinu tržeb
-
Hrozí české firmě na ruském seznamu hackerský útok? ‚Rizika pomsty jsme si vědomi,‘ říká její šéf
-
Bez detailů, ale s urážkami. Slovenští politici nevysvětlili, co přinesla jejich cesta do Moskvy
-
ONLINE: Kyjev odmítl obvinění z kybernetického útoku. Podle Fica šlo o pokus zlikvidovat vládu