Silničáři začínají u Brna rozšiřovat dálnici D1 na šest pruhů. Dělníci se nezastaví do roku 2030
Průjezd po dálnici D1 kolem Brna je ode dneška ještě komplikovanější než dřív. Silničáři tam začínají s přidáváním třetího pruhu v každém směru. Auta pojedou v zúžení mezi sjezdy na Vídeň a Bratislavu. Tedy v nejvytíženějším čtyřpruhovém dálničním úseku v celém Česku, kudy denně projede přes sedmdesát tisíc aut.
Úsek je prakticky denně v každé špičce ucpaný – je to ostatně křížení tří dálnic: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52 . Ode dneška tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích. Tentokrát Ředitelství silnic a dálnic říká, že se poučili z nedávné modernizace D1 mezi Prahou a Brnem a avizují, že pruhy budou širší tak, aby se řidiči nebáli do toho levého, tedy takzvaně rychlejšího pruhu najet, a aby doprava byla plynulejší.
Čtěte také
Kvůli pracím jsou částečně zavřené i nájezdy na dálnici. Ve směru z Brna, respektive od Komárova, auta nenajedou přímo na D1 ve směru na Prahu, stejně tak z Vídeňské ulice od D52 není možné najet na D1 přímo ve směru na Olomouc.
Jak si s tím poradit: když si tu křižovatku představíte při pohledu shora jako čtyřlístek, tak je vlastně zavřený vždy jeden ze tří lístků, což znamená, že auta musí projet všemi ostatními, tedy se protočit skoro celou křižovatkou a na kýženou trasu najet jakoby z protisměru.
Jak dlouho práce za miliardu korun potrvají?
Dva roky, ovšem mezitím začnou další etapy prací, příští rok to bude samotná křižovatka D1 a D2 a stavba nového sjezdu na Černovickou terasu. A pokud se nestane nic mimořádného, tak se dělníci nezastaví do roku 2030, kdy má být šestipruh u Brna hotový od Holubic po Kývalku.
Existuje v Brně alespoň nějaká alternativa, jak tuto velkou uzavírku objet?
Žádná taková pohodlná na první dobrou neexistuje. Nejbližší ulice, která vede paralelně s D1 je do konce srpna neprůjezdná. A problémy jsou na všech světových stranách Brna, dělníci pracují na takzvané Staré dálnici, na příjezdu od Svitav nebo od Vyškova a taky ve Vídeňské ulici.
Čtěte také
K tomu se ještě přidají nová omezení u Zvonařky v centru města a navíc je stále rozkopaný městský okruh na Tomkově náměstí, v Žabovřeské a Bauerově ulici, kde se staví ještě protipovodňová opatření u řeky Svratky.
A aby toho nebylo málo, měsíc nebude průjezdný tunel Hlinky ve směru z Žabovřeské na Bauerovu, provoz tedy bude svedený na světelnou křižovatku. Vedení Brna tvrdí, že lépe práce naplánovat nešly a uklidňují řidiče, že zklidnění přijde v září. Úplně nejvíc si šoféři oddechnou v roce 2024, kdy Ředitelství silnic a dálnic dokončí všechny rozestavěné úseky městského okruhu.
Související
-
Brněnskou hromadnou dopravu v létě čeká méně výluk než v minulých letech
Zástupci DPMB oznámili, že se letos nebudou pouštět do velkých oprav tratí. Se změnami musí lidé počítat především u Tomkova náměstí a v Masarykově ulici.
-
Dálnice u Brna patří mezi nejvytíženější v Česku, ukázalo nejnovější sčítání dopravy
Na silnicích a dálnicích v Česku vzrostl za posledních pět let provoz o 10 %. U nákladní dopravy pak o víc než pětinu. Vyplývá to z výsledků Celostátního sčítání dopravy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Expertka: Domácí násilí s rozchodem často nekončí. Je důležité vědět, co může nastat, a připravit se
-
Armádní letecká základna Kbely se chystá vystavit ruské letadlo. Někteří vojáci jsou proti
-
Maximální možný trest. Prokurátoři navrhli Pelicotovi 20 let za znásilňování manželky
-
Německá SPD si zvolila volebního lídra. O hlasy voličů se utká pod vedením Olafa Scholze