Brněnskou hromadnou dopravu v létě čeká méně výluk než v minulých letech
Dopravní podnik města Brna letos v létě chystá výrazně méně výluk než v minulých letech. Zástupci firmy oznámili, že se nebudou pouštět do velkých oprav tratí. Se změnami musí lidé počítat především u Tomkova náměstí a v Masarykově ulici v historickém centru.
Od 1. července nebudou zhruba půl roku jezdit tramvaje číslo 4 do Obřan. Je to kvůli stavbě Velkého městského okruhu na Tomkově náměstí, kde tramvaje ve směru z centra skončí. Dopravní ředitel podniku Jan Seitl říká, že cestující do Obřan mají jezdit přes Starou osadu v Židenicích, kam přijedou třeba tramvajemi 2 nebo 3. „A ze Staré Osady jezdí do Obřan autobusová linka 75, která bude posílena o novou výlukovou linku x45. Mimo těchto dvou linek ještě rozšiřujeme provoz linky 72, která jezdí do Obřan ve špičkách pouze vybranými spoji, tak ve špičkách 72 tam budou jezdit úplně všechny.“
Linku 4 a zároveň i linku 9 čeká ještě jedna výluka. Nebudou o prázdninách jezdit Masarykovou ulicí kvůli rekonstrukci dlažby od Zelného trhu po náměstí Svobody. Linka 4 pojede odklonem přes Husovu ulici. Linka 9 přes Rooseveltovu ulici a Malinovského náměstí.
Čtěte také
Dopravní podnik zdůvodňuje menší počet výluk ostatními dopravními stavbami ve městě – jednak práce u Tomkova náměstí, ale i v Žabovřeské nebo Bauerově ulici. Dalším důvodem je ekonomická situace, firma má letos méně peněz na další investice. A jak dodává generální ředitel firmy Miloš Havránek, odkládá se proto rekonstrukce trati ve Vídeňské ulici, která se zřejmě bude realizovat v příštím roce.
Podnik proto má v plánu jen krátkodobé víkendové opravy, třeba výměnu výhybek a podobně. Společnost za to zaplatí asi 60 milionů korun, týká se to třeba prací u Technologického parku nebo v Lidické či Vranovské ulici.
Prázdninové intervaly
Jak často budou letos spoje jezdit? Minulý rok byl provoz o prázdninových víkendech výrazně omezený. To už se letos nestane. Jak zástupci dopravního podniku oznámili, spojů bude méně, ale intervaly budou podobné jako v době před covidem v roce 2019. Takže už nenastane situace jako minulé prázdniny, kdy trolejbusy nebo autobusy jezdily o víkendech ve dvaceti až třicetiminutových intervalech.
Doplňuje Jan Seitl: „Přecházíme na interval 7,5 minuty ve špičkách, což se týká především páteřní tramvajové dopravy, v případě navazujících autobusů 15 minut. O víkendech nebudeme v drtivé většině linek prodlužovat intervaly.
Nostalgické jízdy
Vrátí se naopak nostalgická trolejbusová linka H24, ta po několikaleté pauze vyjede z Mendlova náměstí přes Pisárky k Anthroposu a bude pokračovat Jundrovem k Vozovně Komín. K Mendlovu náměstí pojede historická linka H4, tedy tramvaj dřevák z náměstí Svobody přes Českou, Malinovského náměstí a Hlavní nádraží. Tyto historické linky s retrovozy budou v provozu vždy v nepracovní dny.
Související
-
Levnější jízdenky. Modřice u Brna přispějí lidem na cestování hromadnou dopravou
Obyvatelé Modřic u Brna dostanou od radnice poukaz na jízdné v hromadné dopravě. Vedení města lidem proplatí tisíc korun ročně na cestování po regionu.
-
Správa železnic začne v červnu opravovat poškozený most přes řeku Svratku v centru Brna
Víc než 180 let starý a památkově chráněný most je poničený od loňského prosince. A to zřejmě kvůli stavbě protipovodňových opatření.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Solární baroni mají státu doplatit za podvody 43 milionů korun. Ministerstvo ale částku nevymáhá
-
Prezidentem Rumunska se může stát muž adorující Putina i fašistické vůdce. Kdo je Calin Georgescu?
-
Romancov: Třetí světová válka? Ještě ten pocit nemám. Ale už jsme zaspali, co se dalo
-
Oficiální příměří mezi Izraelem a Libanonem platí. Obě strany se ale navzájem obviňují z porušování