Roušky, testy, žádní diváci. Letošní Grand Prix silničních motocyklů budou doprovázet přísná hygienická opatření

Organizátoři dokončují přípravy pro start Velké ceny České republiky silničních motocyklů. V pátek začnou tréninkové závody, o den později kvalifikace a v neděli hlavní závody všech kubatur. Víkendový program ale bude letos kompletně bez diváků.

V areálu jsou striktní pravidla pro dodržování hygieny. Všichni, kteří přijedou do areálu, jsou testováni na covid-19. Podle organizátorů trvá vyhodnocení testu zhruba 30 hodin. Teprve poté, co člověk získá negativní test, do speciální aplikace je mu do telefonu nahrán QR kód, kterým se v areálu prokazuje.

Všichni musí nosit roušky. Týmy můžou cestovat pouze do hotelu a zpět. Aplikace zároveň hlídá jejich pohyb, jestli nenavštěvují kluby a podobně. Jíst musí buď v zázemí okruhu, nebo přímo v hotelu.

Čtěte také

Méně práce po policisty

Na dodržování nařízení bude dohlížet krajská policie spolu s bezpečnostní službou, kterou si najali pořadatelé. Oproti jiným letům se mění práce policie v tom smyslu, že budou převážně dohlížet na bezprostřední okolí závodiště. Uzavřou příjezdové cesty k Masarykovu okruhu, bez povolení se k němu nebude nikdo moct blíž dostat. Budou také řešit případné problémy, které mohou způsobit fanoušci, kterým se podaří k plotu u dráhy proniknout přilehlým lesem. Jsou připraveni také zabránit přeletům dronů. Práce ale bude pro policisty celkově méně než v jiných letech. Ze zhruba 2000 směn jich budou pouze stovky.   

Prodané vstupenky

Podle dnes zveřejněných informací je prodaných 22 tisíc vstupenek. Letos je diváci samozřejmě nemohou využít, ale platné budou i příští rok. Motocykloví nadšenci můžou také lístky vrátit, nicméně tuto možnost využil jen zlomek lidí. Pořadatelům se vrátilo přibližně 1 000 lístků.

Částečnou náplastí na ztrátu z prodeje lístků na letošní velkou cenu je možnost pořadatelů umístit na tribuny bannery a plachty, které lákají do Brna, Jihomoravského kraje a České republiky. Zároveň před přímými přenosy budou odvysílány televizní spoty. To v předcházejících ročnících nebylo možné. Pořadatelé sice nemají z reklam peníze, ale spoty a bannery mají přilákat turisty do Brna a Jihomoravského kraje, aby zde utráceli peníze. 

autor: Petr Tichý
Spustit audio

Související