Dáma v klobouku s šálou by v historickém autě nikdy neseděla, vysvětluje kurátorka Technického muzea v Brně
Už v dětství propadla Sylvie Zouharová Dyková kouzlu starých aut. Umí je řídit a miluje módu, která patří k první republice. „První motoristé a motoristky se hodně zahalovali, neboť vozidla byla otevřená. Takže nosili kukly, závoje, aby byl chráněn obličej od nečistot.“ Co obnáší mít doma automobilového veterána? Dozvíte se v rozhovoru!
Silnice spojující brněnskou čtvrt Soběšice s centrem Kociánka v Králově Poli patřila v sobotu 28. září nablýskaným veteránům všeho druhu. Stará auta i motocykly připomněly pod hlavičkou Veteran automotoklubu Brno trasu závodu do vrchu. K vidění byly také legendární „zetky“ vyráběné v brněnské Zbrojovce. Více si poslechněte v reportáži.
Související
-
Veterán se kupuje stejně jako umění – když je na trhu, ne když ho chci, přibližuje sběratel
Označení veterán může nést auto udržované po 30 let od výroby v původním stavu. Jaké výhody se s vlastnictvím veterána pojí? A jak se zorientovat na trhu s takovými vozy?
-
Veterán není investice, je to spíš láska. Něco zdědíte, něco dokoupíte, auta mají duši
Roman Karas je sběratelem veteránů. Zajímá se o stará auta, o jejich příběhy. Vlastní několik vozů, o kterých si s ním povídala Hela Dvořáková.
-
Jak zaregistrovat veterána? A k čemu je to dobré?
Auto se stává veteránem, pokud je nejméně třicet let staré a je technicky v pořádku. Pak je dobré zaregistrovat vozidlo do Registru historických vozidel. Má to své výhody.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.