Brněnská výstava s názvem VZTAHY FUNDUS UTOPIE představila současnou českou scénografii

2. červenec 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Z výstavy VZTAHY FUNDUS UTOPIE

10. června proběhla ve skladových prostorách obchodního centra Dornych, dříve známého jako Prior, vernisáž výstavy s názvem Vztahy Fundus Utopie.

Sedm vystavujících umělců, umělkyň a uměleckých kolektivů, jejichž díla k prezentaci vybral kurátorský tým Anny Chrtkové, Jana Matýska a Amálie Bulandrové, se pohybuje v prostředí současné české scénografie. Site-specific instalace si klade za cíl vystavenými díly upozornit na specifické kvality scénografie i bez návaznosti na divadelní prostředí.

Výstavu Vztahy Fundus Utopie pořádá Salon české scénografie společně s brněnským Terénem, platformou pro performativní umění. Oproti předchozím ročníkům Salonu, jehož historie sahá až do roku 1977, má letošní přehlídka současné scénografie podobu kurátorované výstavy. Tématy výstavy, která naznačují i tři slova v názvu, jsou zkoumání výstavního potenciálu scénografie, ohledávání možností komunikace umělce s divákem skrze scénografii či artikulace konstitučních prvků této disciplíny.

Poslechněte si rozhovor s Annou Chrtkovou, Janem Matýskem a Amálií Bulandrovou o letošním ročníku Salonu scénografie. Kurátoři výstavy vás následně provedou výstavním prostorem obchodního centra Dornych. V závěru příspěvku Soňa Borodáčová představí činnost brněnského Terénu, platformy pro performativní umění a připojí i pozvánku na nadcházející události. 

autor: Bernardeta Babáková
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová