Vozovna v brněnském Komíně se rozpadá, dopravní podnik musí vystěhovat trolejbusy
Brněnský dopravní podnik musí z vozovny v Komíně přestěhovat část trolejbusů. Firma po nedávném verdiktu statiků nemůže dům plně využívat, konstrukce se rozpadá. Českému rozhlasu to potvrdili zástupci města i přepravní firmy. Co bude s budovou dál?
„Můžeme potvrdit, že technický stav vozovny Komín je takový, že není možné ji v plné míře využívat. Proto bude nutné provést organizační a povozní opatření. Areál vozovny bude dál sloužit k dennímu ošetření a očistě vozů, některé vozy zde zůstanou zaparkovány, některé budou deponovány na jinou vozovnu,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková
To znamená vozovnu v Husovicích nebo ve Slatině. V Komíně parkuje sedmdesát pět trolejbusů. Dopravní podnik řeší, kolik jich bude muset definitivně přestěhovat jinam a jestli to nějak ovlivní provoz a jízdní řády. Z informací od pracovníků vozovny vyplývá, že je teď kvůli špatné statice uzavřené horní stání, tedy jedno patro domu. Na jeho špatnou statiku se přišlo při dílčích opravách, ve zdech jsou patrné praskliny.
O těchto problémech ale ví zástupci dopravního podniku i města Brna dlouho...
Stačí si do internetového vyhledávače zadat třeba výrazy „rekonstrukce vozovna Komín“ a z internetových a novinových článků i vyjádření různých politiků se dozvíme, že oprava vozovny měla začít v roce 2019. Termín se ale několikrát odsouval. Aktuální vyjádření magistrátu, proč to tak bylo, jsme zatím nezískali. Budovu sice používá dopravní podnik, ale vlastní ji město, které rekonstrukci připravovalo, je na to vydané i stavební povolení. Po aktuálních událostech se zřejmě vše urychlí a rekonstrukce je teď v plánu na tento a příští rok. Stát by to mělo asi 400 milionů korun, před pěti lety byly odhadované náklady poloviční.
Komínská vozovna je přitom nejmladší z brněnských vozoven, funguje 27 let. Proč je v tak špatném stavu?
Je to trochu dědictví konce 90. let, kdy vozovnu stavěla firma Stavex. Ta zkrachovala, takže už tehdy odhalené stavební problémy u ní nemohlo město reklamovat. Výstavbu za půl milardy korun doprovázely i politické skandály, projekt se prodražil, což bylo taky předmětem právních sporů – o věc se zajímala i policie.
Související
-
Dopravní stavby 2024: nová dálnice D55, zprovozněný velký městský okruh Brna i výluky na železnici
Jedenáct kilometrů nových nebo opravených dálnic letos využijí řidiči na jižní Moravě. Přímo v Brně se pak projedou po třech zprovozněných úsecích městského okruhu.
-
O kariéře dopraváka měli jasno už od dětství. Jan Seitl a Ivan Nedělka o brněnské městské dopravě
„Nám se v 70. letech stávalo, že jsme neodjeli od zastávky, aby tam nezůstal další chumel lidí, kteří se do tramvaje už nevešli,“ vzpomíná dopravák Ivan Nedělka.
-
Nestůj v kolonách zadarmo. Brněnský dopravní podnik láká řidiče, odmění je novým příspěvkem
Nestůj v kolonách zadarmo, staň se řidičem městské hromadné dopravy – jeden ze sloganů nové reklamní kampaně, kterou chce Dopravní podnik města Brna přilákat nové řidiče.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Armádní letecká základna Kbely se chystá vystavit ruské letadlo. Někteří vojáci jsou proti
-
Nákladní letadlo společnosti DHL havarovalo u Vilniusu. Jeden člověk zemřel, tři lidé jsou zranění
-
Dbalý u soudu tvrdil, že vlastní podíl na domě. Ten přitom dávno propadl státu
-
Bití, vyhrožování a vydírání. Reportér popsal, jak ‚billboardová mafie‘ brání svůj nelegální byznys