Nestůj v kolonách zadarmo. Brněnský dopravní podnik láká řidiče, odmění je novým příspěvkem
Nestůj v kolonách zadarmo, staň se řidičem městské hromadné dopravy. Tak zní jeden ze sloganů nové reklamní kampaně, kterou chce Dopravní podnik města Brna přilákat nové řidiče. Nezůstane jen u slov na plakátech. Firma plánuje rozšířit systém náborových příspěvků pro budoucí zaměstnance.
Profesionálních šoférů chybí brněnskému dopravci dlouhodobě zhruba padesát, šoféři často přichází a odchází. Je to problém pro většinu dopravních podniků v Česku, největší problém je sehnat profesionální řidiče autobusů. „Na trhu práce jich vážně moc není,“ komentoval letitý problém generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Zkušené šoféry s řidičským průkazem skupiny D a profesním průkazem firma láká pomocí náborového příspěvku několik let. Takoví pracovníci dostávají 150 tisíc korun, peníze se jim vyplácí postupně a celou částku obdrží, pokud u firmy zůstanou čtyři roky. Teď dopravní podnik zkusí rozšířit okruh příjemců náborového příspěvku.
„Novou reklamní kampaní chceme oslovit veřejnost, abychom pak od 1. října navázali a spustili novou formu náborového příspěvku. Zkusíme znovu oslovit všechny, kteří mají řidičské oprávnění skupiny B, aby k nám přišli a dodělali si řidičák na autobus, tramvaj nebo trolejbus,“ vysvětluje Havránek.
Kdo do podniku takto nastoupí a vydrží opět alespoň čtyři roky, bude mít nárok na sto tisíc korun. Nový drobný benefit čeká i stávající pracovníky firmy. „Každému našemu zaměstnanci, který k nám přivede někoho nového, kdo se u nás nechá zaměstnat a taky u nás nějakou dobu zůstane, nabídneme odměnu deset tisíc korun,“ upřesňuje generální ředitel.
Chceš řídit káru za 60 mega?
Zvýšený zájem potenciálních pracovníků si dopravní podnik slibuje právě od nové reklamní kampaně s jednoduchými slogany. Celkem jich je přes dvacet, na vzniku některých se podíleli i přímo řidiči.
Zní například takto: „Dělá se ti vzadu blbě? Staň se řidičem MHD!“, „Chceš řídit káru za 60 mega? Staň se řidičem šaliny!“ anebo „Chceš legálně cinkat na holky? Staň se řidičem šaliny!“. Zejména poslední slogan vyvolal na sociálních sítích kritiku některých uživatelů, heslo považují za sexistické. „Ta kampaň má být úsměvná, legrační, ale i mírně kontroverzní a má vzbudit diskuzi, trochu rozvířit vody. Uvidíme, jak to všechno veřejnost přijme,“ okomentoval Havránek.
Dopravní podnik města Brna zaměstnává přes 1 500 šoférů, z toho nejvíc autobusových, následně tramvajových a trolejbusových, má také kapitány lodí na Brněnské přehradě. Reklamní kampaň bude umístěná na internetu, ale hlavně ve vozech MHD. Dopravní podnik vysledoval, že takové letákové výzvy osloví přes 20 % zájemců o práci u DPMB. Problém se zhruba padesátkou chybějících řidičů firma řeší přesčasy nebo s pomocí brigádníků a pracovníků zaměstnaných na dohodu.
Související
-
Podzimní změny v brněnské dopravě: opravená Masarykova i Hradecká, prodloužení ranní špičky
Od pondělí 4. září jezdí městská hromadná doprava v Brně opět podle klasických jízdních řádů, skončil prázdninový provoz. Jaké jsou další změny v dopravě na jihu Moravy?
-
Křižovatky pod dohledem. Brno pomocí kamer ohlídá, zda řidiči neprojíždí křižovatky na červenou
Řidiče, kteří v Brně projedou křižovatku na červenou, zaznamenají nově kamery. Magistrát je nainstaloval do křižovatky u Staré osady v Židenicích.
-
Dopravní podnik města Brna letos zatím hlásí rekordní tržby za jízdné
Podle firmy se v absolutních číslech vrátili cestující, o které podnik přišel kvůli pandemii covidu. A ty, kteří se nevrátili, zřejmě nahradili uprchlíci z Ukrajiny.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dvořák: Přijetí eura má v sobě potenciál rizik, přínosů je ale víc. Potvrzuje to 20 členských států
-
Rusko udeřilo na energetickou infrastrukturu Ukrajiny. ‚Cílem je morálka Ukrajinců,‘ říká analytik
-
‚Angelo, odpusťte mi.‘ Putin se omluvil Merkelové za to, že ji v roce 2007 vyděsil svým psem
-
Slavia na Mourinhovo Fenerbahce nevyzrála. Pražané neudrželi vedení a podlehli celku z Istanbulu 1:2