Nestůj v kolonách zadarmo. Brněnský dopravní podnik láká řidiče, odmění je novým příspěvkem

12. září 2023 12:00

Nestůj v kolonách zadarmo, staň se řidičem městské hromadné dopravy. Tak zní jeden ze sloganů nové reklamní kampaně, kterou chce Dopravní podnik města Brna přilákat nové řidiče. Nezůstane jen u slov na plakátech. Firma plánuje rozšířit systém náborových příspěvků pro budoucí zaměstnance.

Profesionálních šoférů chybí brněnskému dopravci dlouhodobě zhruba padesát, šoféři často přichází a odchází. Je to problém pro většinu dopravních podniků v Česku, největší problém je sehnat profesionální řidiče autobusů. „Na trhu práce jich vážně moc není,“ komentoval letitý problém generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Zkušené šoféry s řidičským průkazem skupiny D a profesním průkazem firma láká pomocí náborového příspěvku několik let. Takoví pracovníci dostávají 150 tisíc korun, peníze se jim vyplácí postupně a celou částku obdrží, pokud u firmy zůstanou čtyři roky. Teď dopravní podnik zkusí rozšířit okruh příjemců náborového příspěvku.

„Novou reklamní kampaní chceme oslovit veřejnost, abychom pak od 1. října navázali a spustili novou formu náborového příspěvku. Zkusíme znovu oslovit všechny, kteří mají řidičské oprávnění skupiny B, aby k nám přišli a dodělali si řidičák na autobus, tramvaj nebo trolejbus,“ vysvětluje Havránek.

Kdo do podniku takto nastoupí a vydrží opět alespoň čtyři roky, bude mít nárok na sto tisíc korun. Nový drobný benefit čeká i stávající pracovníky firmy. „Každému našemu zaměstnanci, který k nám přivede někoho nového, kdo se u nás nechá zaměstnat a taky u nás nějakou dobu zůstane, nabídneme odměnu deset tisíc korun,“ upřesňuje generální ředitel.

Chceš řídit káru za 60 mega?

Zvýšený zájem potenciálních pracovníků si dopravní podnik slibuje právě od nové reklamní kampaně s jednoduchými slogany. Celkem jich je přes dvacet, na vzniku některých se podíleli i přímo řidiči.

Zní například takto: „Dělá se ti vzadu blbě? Staň se řidičem MHD!“, „Chceš řídit káru za 60 mega? Staň se řidičem šaliny!“ anebo „Chceš legálně cinkat na holky? Staň se řidičem šaliny!“. Zejména poslední slogan vyvolal na sociálních sítích kritiku některých uživatelů, heslo považují za sexistické. „Ta kampaň má být úsměvná, legrační, ale i mírně kontroverzní a má vzbudit diskuzi, trochu rozvířit vody. Uvidíme, jak to všechno veřejnost přijme,“ okomentoval Havránek.

Dopravní podnik města Brna zaměstnává přes 1 500 šoférů, z toho nejvíc autobusových, následně tramvajových a trolejbusových, má také kapitány lodí na Brněnské přehradě. Reklamní kampaň bude umístěná na internetu, ale hlavně ve vozech MHD. Dopravní podnik vysledoval, že takové letákové výzvy osloví přes 20 % zájemců o práci u DPMB. Problém se zhruba padesátkou chybějících řidičů firma řeší přesčasy nebo s pomocí brigádníků a pracovníků zaměstnaných na dohodu.

autor: Tomáš Kremr
Spustit audio

Související