Na divadle mě vždycky nejvíc bavilo setkávání s úžasnými lidmi, přiznává scénograf Milfajt
Jaroslav Milfajt je dlouholetý scénograf a jevištní výtvarník. Za svoji práci mimo jiné obdržel Cenu ASSITEJ za dlouhodobý přínos scénografii divadla pro děti.
Čtěte také
Scénografie ale původně nebyla jeho vysněnou profesí. „Ze začátku střední školy to vypadalo, že se budu věnovat knižní tvorbě, protože jsme měli na škole proslulého knihaře profesora Jindřicha Svobodu. Pak ale přišli dva výtvarníci, kteří mě ovlivnili natolik, že jsem se začal věnovat loutkám a tvorbě dekorativních předmětů. Především profesor Pantůček, který byl posledním žákem Vincence Makovského, mě naučil mít úctu k řemeslu. Vždycky nás ovlivňují osobnosti, které člověk v životě potká. Později jsem mu dělal dvacet let asistenta na šuřce (nynější Střední škola umění a designu a Vyšší odborná škola Brno, pozn. red).
Následovalo postupné setkání s divadelním světem a Jaroslav Milfajt začal vytvářet vlastní scénografické návrhy. „Dokonce jsem i zkusil něco málo zahrát. Nejvíc mě na divadle vždycky bavilo a pořád baví, že se mohu setkávat s tolika úžasnými lidmi. A to nemluvím jen o režisérech, ale také o všech ostatních – představení je vždycky společné, kolektivní dílo,“ říká.
Jak vznikají jeho nápady a se kterými režiséry se mu nejlépe spolupracovalo? Co chystá do nové divadelní sezóny a jak by vypadalo jeho vysněné představení? Jak se mu podařilo si zazpívat v milánské La Scale? I o tom uslyšíte v rozhovoru Jany Kobylinské s Jaroslavem Milfajtem.
Související
-
Divadelní soubor 60+ dokazuje, že po šedesátce život nekončí. Hodně se nasmějeme, říká lektorka
„Kdybych měla dostat korunu vždycky, když se mě někdo zeptá, co dělá divadelní lektor, tak už bych byla milionářka,“ směje se Marie Klemensová z Divadla Husa na provázku.
-
Scénografie je pro mě něco nadpozemského, říká Eva Jiřikovská. Dvacet let tančila v Hradišťanu
Ráda se vyjadřuje expresivním gestem a její kostýmní a scénografickou práci můžeme vidět v divadlech po celé republice. Proč si návrhy nekreslí tužkou, jako když začínala?
-
Dialog s Verdim? Ta představa mě baví. Doufám, že by to nebyl zapšklý dědek, směje se Ondřej Havelka
Nejen umělecký ředitel Melody Makers, ale i operní režisér. Jeviště brněnského Národního divadla bude patřit Verdiho opeře Falstaff. A Ondřej Havelka se ujal režie.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka