Dělníci v Brně poškodili most přes Svratku. Jeho oprava pozastaví vlakovou dopravu
Dělníci musejí zpevnit důležitý železniční most v Brně přes Svratku na hlavním koridoru. Oznámila to Správa železnic, podle které poničili stavaři jeden z pilířů při protipovodňových opatřeních.
Od dnešního večera (22. prosince) až do Štědrého dne na most nebudou smět vlaky, a to ani dálkové.
V pátek pak pojedou odklonem přes Dolní nádraží. Pokračuje mluvčí Správy železnic Jan Nevola: „Rozsah poškození je natolik závažný, že je nutné dlouhodobě vyloučit kolej pro vlaky na trase Brno hlavní nádraží – Jihlava. Vlaky nepojedou taky po jedné ze dvou kolejí ve směru na Břeclav. Správa železnic intenzivně připravuje vložení mostního provizoria, aby mohl být provoz v úseku Brno hlavní nádraží – Břeclav veden po dvou kolejích.“
Jaký vliv má uzavírka na cestující vlakem?
Dálkové vlaky od jihu nebo na jih jezdí přes Dolní nádraží. Míří sem vlaky Českých drah i Regiojetu, některé vlaky zastaví navíc i v Brně-Židenicích. Lidé se sem na trochu odloučené Dolní nádraží dostanou náhradními autobusy, které podle Správy železnic budou pendlovat každých deset minut. Cestující můžou taky využít tramvaj 12 mezi hlavním vlakovým a autobusovým nádražím Zvonařka, ovšem musí si koupit lístek. Nebudou moct využít jízdenku Českých drah ani Regiojetu.
Linka S3 z Tišnova na Židlochovice a Hustopeče jezdí taky přes Dolní nádraží. Vlaky na Jihlavu míří přes hlavní nádraží, ale železničáři upozorňují, že můžou nabrat pět až patnáct minut zpoždění. Na Štědrý den, Boží hod vánoční a na Štěpána se vlaky vrátí na hlavní nádraží, protože dopravci očekávají nižší provoz cestujících. Další změna pak nastane v úterý 27. prosince. Většina regionálních vlaků linky S3 pojede odklonem přes Dolní nádraží. Dálkové vlaky pojedou přes hlavní nádraží. Takto to bude zhruba platit do 9. ledna, pro následující období teď vzniká speciální výlukový jízdní řád.
Jak dlouho potrvá, než bude most opět opravený?
To zatím nevíme. Správa železnic tvrdí, že za poškození mostu můžou práce dělníků, kteří pracují na investici magistrátu, tedy na protipovodňových opatřeních. Radnice se hájí tím, že stavební firmy aktuálně v okolí mostu neprováděly žádné práce, které by ho mohly poškodit. A tak si Brno objedná vlastního experta, který má zpracovat posudek, v jakém je most stavu. Od toho se pak bude zřejmě odvíjet další případná rekonstrukce.
Související
-
Po železničním koridoru mezi Brnem a Blanskem po roce znovu jezdí vlaky
Cestující mezi Blanskem a Brnem znovu využijí vlaky. Dělníci totiž dokončili modernizaci 20 kilometrů trati a přilehlých nádraží.
-
V Brně začíná úprava nábřeží řeky Svratky, ochrání centrum před stoletou vodou
V Brně začíná stavba protipovodňových opatření u řeky Svratky. Týká se tříkilometrového úseku od Riviéry podél ulice Bauerovy a Poříčí k železničnímu mostu.
-
Železničáři začali modernizovat trať ze Střelic do Zastávky u Brna, zohlední i úzkokolejku
Správa železnic začala s modernizací trati ze Střelic do Zastávky u Brna. Hotovo bude na konci roku 2024. Cestu do krajského města to zrychlí o několik minut.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Otázky a odpovědi: Je Zelenskyj legitimní prezident a kdy půjdou Ukrajinci znovu volit hlavu státu?
-
Z dětského domova už zpět do rodiny nechci, říká 17letá Anna, která se podívala s divadlem i do USA
-
Pirátům se úplně rozpadlo voličské jádro, upozorňuje analytička. Rozebírají ho prý vládní strany
-
ONLINE: Macron po summitu v Paříži mluvil s lídry USA a Ukrajiny. ‚Je nutné sjednat silný mír,‘ uvedl