Za oběd návštěva hradeb, za přespání letní kino. Ve Znojmě spustili kampaň na podporu turismu

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Pohled z Radniční věže na Masarykovo náměstí ve Znojmě

Znojmo tento týden spustilo turistickou kampaň s názvem „Znojmo Zadax“. Jejím cílem je, aby lidé více utráceli u místních podnikatelů. Turistům na oplátku nabídnou něco navíc. Za útratu v kavárnách nebo v hotelích lidé dostanou volnou vstupenku na znojemské památky nebo letního kina. 

„Ano, o projektu vím, zdá se mi to příjemné,“ říká jedna ze zákaznic znojemské kavárny. „Je to fajn, až mě mrzí, že jsem o tom neslyšela,“ doplňuje druhá. Kam se Kateřina s Ivanou za získanou poukázku podívají, zatím neví. Majitelka kavárny Hana Despičová si projekt také chválí. Za první týden v podniku rozdali přes šedesát volných vstupenek. „Nabídneme lidem něco navíc, něco, čím je potěšíme. Minimálně místní obyvatelé se půjdou podívat na místa a památky, kde nebyli od dětství.“

Do projektu Znojmo Zadax se zapojila také provozní penzionu Michaela Sobotová. „Penzion je úplně nový, měli jsme trochu strach v téhle situaci, že lidé nebudou chtít jezdit a že jsme noví, že to neznají. Ale máme skoro pořád obsazeno, takže myslím, že se turistický ruch na Moravě i v celé republice vrátí do normálu.“ Návštěvníci tohoto penzionu také dostanou poukázku například do znojemského podzemí, radniční věž nebo letního kina.

Kolik lidé musí pro vstupenku zdarma utratit, přibližuje za organizátory kampaně mluvčí Znojemské Besedy Karel Semotam. „Máme to rozděleno do tří kategorií. U ubytovatelů 500 korun, u těch ostatních služeb jako průvodcovská činnost, vinobus, turistický vláček je to 200 korun, u gastro služeb 150 korun. Půjdu tedy ve dvou lidech, utratím 300 korun v restauraci, dostanu dva poukazy na volný vstup.“

Nálepka pro stovku podnikatelů

Vstup do své provozovny označila nálepkou Znojmo Zadax necelá stovka podnikatelů. Poukázky mohou lidé získávat celé léto až do konce září. Očekávané maximální ztráty ze vstupného nejsou podle mluvčí Znojma Zuzany Pastrňákové vysoké. „Ztráta se pohybuje v nižších milionech, nicméně zatím nikdo neví, jestli ta ztráta bude deset procent, dvacet procent nebo více.

Registrace pro další podnikatele je stále otevřená. Podle města v létě možná přibudou i další místa, kde lidé poukaz budou moct využít.

Spustit audio
autor: Petr Tichý

Související