Z Uherského Hradiště až do Soulu. Pilot Slavomír Pískatý o celoživotním létání
Jeho tatínek pracoval jako konstruktér v letecké továrně Let Kunovice. „V době, kdy jsem s bratrem vyrůstal na moravském Slovácku, tak tam byl ohromný letecký boom,“ vzpomíná Slavomír Pískatý, rodák z Uherského Hradiště a pilot letounu Jumbo Jet B-747. Pracoval pro aerolinky v Korei i Bhútánu. Na jaká další místa ho profese zavedla? Zažil přistání na letišti v Lukle, které je známé jako jedno z nejnebezpečnějších na světě? A má ještě nějaký sen, s čím by si chtěl zalétat?
Související
-
Největší umění je neletět. Když ovšem intuici posloucháme, nepřijde pochvala, říká pilot Rudzinskyj
Pobyt ve vzduchu způsobuje euforické pocity, ale umíme jim říct dost? Akrobatický pilot letky Flying Bulls rád sedne do každého stroje, ale od nehody neletí za každou cenu.
-
Létání je nuda přerušovaná průšvihy. Není třeba řešit všechno jako v Top Gunu, říká bývalý pilot
Stává se, že piloti letadel usínají v kokpitu? Kdy je v kabině důležitý humor? A jak se dají zkušenosti kapitána dopravního letadla využít jako inspirace pro týmové lídry?
-
Z Austrálie do Česka ve staré aerovce. Náhradní kanystry mi šestkrát zachránily kůži, vypráví pilot
Pilot Richard Santus přiletěl do Česka až s Austrálie s historickým letounem Aero 145. Jak zajímavá je tak dlouhá cesta?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka