Z Brna budou v létě jezdit první přímé vlaky na letiště ve Vídni

První přímé vlaky z Brna na letiště ve Vídni začnou jezdit od půlky června. Vedení Brna se na tom dohodlo s dopravcem Regiojet. Ten na letiště protáhne vybrané spoje vlaků, které už do Vídně jezdí, ale jen na hlavní nádraží. Brněnský magistrát mezitím připravuje soutěž na dopravce, který by pravidelné spojení zajistil od letošního prosince.

Vlaky budou jezdit od 16. června a fungovat v létě – po dobu sezóny dovolených, kdy lidé častěji létají do zahraničí. Dopravce Regiojet potvrdil, že denně vypraví dva spoje na letiště a jeden zpátky.

Na letiště do Vídně pojedou spoje už z Prahy, které z Brna do Rakouska vyjíždí v 11:48 a 18:48. Zpátky z letiště zamíří spoj ve 14:15. Jízdní doba z Brna je zhruba dvě a čtvrt hodiny. Ceny jízdenek na trasu letiště-Brno začínají na 279 korunách. „U dalších vlakových spojů dojde k zajištění přestupů na regionální vlakovou dopravu směrem na, či z letiště Schwechat. Rozšíření vlakových spojů doplní již aktuálně provozované přímé autobusové spoje. Celková obslužnost dopravce na trase Brno – Vídeň letiště vzroste na 10 spojení denně,“ oznámila manažerka mezinárodních projektů Regiojetu Tereza Ptáčková.

Zaplatí to přímo dopravce na vlastní tržní riziko. Brno toto spojení podpoří tak, že cestujícím s jízdenkou na vlak umožní bezplatnou jízdu po městě – a to čtyři hodiny před odjezdem vlaku do Vídně a čtyři hodiny po jeho příjezdu zpět do Brna. Tak aby lidé, kteří do města přijedou třeba autem, mohli zaparkovat na některém z odstavných parkovišť a z nich přejet hromadnou dopravou na vlakové nádraží.

Více přímých vlaků

Brno původně avizovalo, že chce na vídeňské letiště vypravit víc přímých vlakových spojů. Rada města Brna rozhodla, že vypíše soutěž na dopravce, který by rozšířené spojení pětkrát denně tam a zpět zajistil od června 2023. Mezitím podle radního Petra Kratochvíla z ODS potrvá dvanáctiměsiční lhůta daná evropskou legislativou. Zároveň s tím Brno uspořádá ještě jednu soutěž, a to zakázku na zajištění pilotního provozu vlaků od 11. prosince, kdy se v celém Česku mění jízdní řády.

Čtěte také

Linku si Brno objedná napřímo, platit za to bude 1,6 až 1,8 milionů korun měsíčně. Denně by měla jezdit alespoň jednou tam a zpět. Záviset to bude na nabídkách dopravců, kteří se do soutěže přihlásí.

Brno uspořádalo v únoru zkušební jízdu vlaku do Vídně, tehdy ji zajistil dopravce Gepard Express. Jeho jednatel Albert Fikáček nepotvrdil ani nevyvrátil, jestli se do soutěže na provoz pravidelné linky přihlásí. Gepard Express nicméně už cestující na vídeňské letiště vozí svými autobusy, stejně jako konkurenční Regiojet nebo Flixbus.

autor: Tomáš Kremr
Spustit audio

Související