Vinaři reagují na vládní nařízení. Vína dostane zákazník poštou, degustaci si vychutná on-line

13. listopad 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy On-line degustace mladých vín

Podzim patří na jihu Moravy vinařské turistice. Do vinných sklepů za vinaři každý rok vyrazí tisíce lidí. Ochutnávají výsledky jejich celoročního úsilí, navštěvují burčákové i svatomartinské oslavy. Ještě minulý rok tomu tak bylo, letos je ale vše jinak.

Kulturní akce včetně koštů jsou kvůli pandemii koronaviru zrušené, restaurace zavřené. Přesto se část vinařů snaží s milovníky vína zůstat v kontaktu, například prostřednictvím on-line degustací. Vína pošlou dopředu poštou a informace o nich pak přidají v živém vysílání na internetu.

Onl-line degustace, kterou ve vinném sklepě vedl majitel vinařství Jaroslav Nosreti se zúčastnilo více než 100 lidí. Živé vysílání sledovali z tepla domova na sociálních sítích.

„Další víno, které jsme si nalili, je Muškát moravský, je to víno polosladké, má kolem 20 gramů zbytkového cukru. Je cítit rozdíl v chuti. Ale má větší kyselinu, aby bylo víno svěží, tudíž je to krásně vyvážené,“ komentuje enolog Marek Trecha zatímco otevírá první ze čtyř lahví mladých vín. Řídil už desítky degustací. Hovořit se zákazníky, když nevidí jejich reakci, je pro něj nové a obtížné zároveň.

On-line degustace mladých vín

„Když máte tu stovku lidí před sebou, jak se tváří, jak jim víno chutná či nechutná, tak víte, jak máte zareagovat. Když ale sám sebe vidím u počítače, tak to není vůbec jednoduché – mluvit takhle „do neznáma“.

„Nemáme žádnou jinou možnost, jak oslovit naše zákazníky, jak se s nimi podělit o naše vína. Je to tedy cesta k tomu, abychom přežili. Abychom se tou dobou nějak prokousali,“ dodává majitel vinařství.

Vysílání zhruba po hodině končí, příští degustace už snad bude tradiční – jak všichni věří. Bez kamer, počítačů a mikrofonů.

Spustit audio