Před sto lety se cestující a Brňané poprvé svezli tramvají až k Maloměřickému mostu
Rok 1924 byl důležitým milníkem pro obyvatele brněnských Husovic. Poprvé se totiž do svých domovů mohli z města dostat tramvají. Původní trať vedoucí ulicí Cejl totiž končila před zábrdovickým mostem úvraťovou konečnou.
Nový úsek trati se začal budovat na křižovatce ulic Cejl a Vranovská. Pokračoval po Svitavské, Nováčkově, Dačického, Dukelskou třídou až na Valchařskou, kde byl ukončen před Maloměřickým mostem. Ani zde nebyla smyčka, ale úvraťová konečná. Po této trase jezdí tramvaje dodnes, byť k malé změně přeci jen došlo. Při pozdější modernizaci trati se koleje ve směru z města přesunuly do Mostecké ulice. Zatáčka z Vranovské na Svitavskou byla totiž příliš ostrá a obousměrná trať by se sem už podle nových parametrů nevešla.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka