Oprava levého křídla budovy hlavního nádraží v Brně skončí nejdřív příští rok na podzim
Oprava budovy hlavního vlakového nádraží v Brně se protáhne nejméně o několik měsíců. Stavba nabrala několik měsíců zpoždění. Důvodem je i pandemie koronaviru, která zasáhla všechna odvětví.
„V blízkém horizontu podzimu a zimy nás taky potká další stavba a to je změna parovodů na horkovody. To znamená, že se budou prolínat dvě stavby a my je musíme koordinovat s městskými teplárnami,“ zdůvodňuje další komplikaci při opravách nádražní budovy Ivo Vrzal, šéf firmy Brno New Station Development, která má brněnské vlakové nádraží pronajaté od Českých drah.
Rekonstrukce výpravní budovy trvá druhým rokem. Hlavní odjezdovou halou teď prochází více lidí než dřív kvůli uzavřenému bočnímu podchodu na zadní nástupiště. Ten od září opravuje Správa železnic. „Stavební práce zahrnují opravu kanalizace, dělníci taky položí v podchodu novou žulovou dlažbu a jeho stěny i u schodišť obloží travertinovými deskami. Současně se osadí nové osvětlení, stejně jako nerezové podhledy,“ upřesňuje rozsah prací za asi 11 milionů korun mluvčí železničářů Nela Friebová. Omezení spojená s rekonstrukcí mají trvat do konce listopadu až poloviny prosince.
Nové obchody, občerstvení i lavičky
Po rekonstrukci levého křídla nádraží v budově vzniknou obchody, kavárna, občerstvení a supermarket. „Upravíme taky terasu, tak abychom lidem umožnili plynulejší vstup do budovy ve směru od zastávky trolejbusů,“ doplňuje Vrzal.
V levém křídle taky budou lavičky. „Jedu do Vídně, budu tu čekat ještě hodinu a je pravda, že si tady nemám kde sednout,“ posteskla si jedna z cestujících, která opřená o kufr čekala na spoj v hlavní hale. Přikyvují i ostatní cestující, kterým vadí, že z haly zmizela místa na sezení, která dřív lidé našli podél vstupu do podchodu. Ne každému vyhovuje provizorní čekárna umístěná v opravovaném levém křídle domu.
„Kvůli různým bezpečnostním a požárním normám tam posezení být nemůže, rozšiřovaly se prostory pokladen. Lavičky budou až v levém křídle po obvodu stěn a nynější provizorní čekárna se zruší,“ vysvětluje Vrzal.
Práce na levém křídle potrvají do podzimu příštího roku. Pak chce firma navázat opravou pravého křídla a taky obnovou fasády na prvním nástupišti. Společnost BNSD dá do oprav stovky milionů korun.
Související
-
Brno-střed opraví funkcionalistický dům naproti hlavnímu vlakovému nádraží
Brno-střed opraví funkcionalistický dům v Nádražní ulici číslo 4. Památkově chráněná budova z roku 1938 sousedí s obchodním domem Letmo.
-
Začíná architektonická soutěž na podobu nového hlavního nádraží v Brně
Architekti se ode dneška můžou hlásit do soutěže na podobu nového hlavního nádraží v Brně.
-
Brno-střed chce nový přechod u hlavního nádraží. Padnout kvůli němu musí zábradlí
Radnice Brna-středu chce před hlavním vlakovým nádražím zřídit nový přechod pro chodce a odstranit část zábran, které magistrát nainstaloval před víc než dvěma lety.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Tisíce domácností jsou bez elektřiny. Na 70 místech je vyhlášen nějaký povodňový stupeň
-
Kam dosáhne voda? Podívejte se na mapy rozlivu
-
Hladík: Povodně by neměly zásadně ohrozit Prahu. Záležet bude na přítocích Sázavy a povodí Berounky
-
Za posledních 20 let se protipovodňová opatření výrazně zlepšila, zdůrazňuje ředitel Povodí Vltavy