Konec velké vlakové výluky v Brně. Cestující si oddychnou, hlavní nádraží je znovu plně v provozu
Na hlavním nádraží v Brně skončila velká vlaková výluka. Železničáři ji ukončili současně se začátkem platnosti nových jízdních řádů.
Během roční výluky vlaky zajížděly na jiná brněnská nádraží a na významu tak získaly stanice Židenice, Královo Pole a hlavně vysmívané Dolní nádraží. To totiž leží poněkud opuštěné v zanedbané oblasti za autobusovým nádražím Zvonařka.
Čtěte také
Důvodem vlakové výluky na hlavním nádraží byla modernizace zabezpečovacího zařízení a rekonstrukce dvou mostů. Tyto práce stály víc než dvě miliardy korun. Dělníci opravili taky výpravní budovu a první nástupiště. Místo na hlavní nádraží tak vlaky jezdily buď na Dolní nádraží, nebo do Židenic a Králova Pole. Odtud se pak do svých cílů v rámci Brna lidé dostávali posilovými spoji MHD. Některé práce na hlavním nádraží ale budou pokračovat i příští rok. Budou to ale jen drobnosti, které už nebrání pohybu cestujících a provoz ovlivní minimálně – většinou jednodenními výlukami na jaře.
Je docela pravděpodobné, že se Dolní nádraží bude ještě v budoucnu využívat. Hlavní nádraží je totiž na hranici své kapacity – přijíždí na ně více než 600 vlaků denně. Pokud by došlo k nějaké mimořádné situaci, tak je možné některé vlaky odklonit na Dolní nádraží – například ty, které jezdí na lince S3.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ústavní stížnost psala za advokáta umělá inteligence. Vymyslela si judikaturu, ve hře je kárná žaloba
-
Slovensko skončilo v prestižním žebříčku 36 zemí poslední. Česko je naopak mezi deseti nejlepšími
-
Vláda v demisi nepřepracuje návrh rozpočtu na příští rok. Ponesete odpovědnost za deficit, říká Schillerová
-
Dárce spermatu byl nevědomky nositelem mutace zvyšující riziko rakoviny. Zplodil nejméně 197 dětí
