Člověk by si měl vzít určitý čas na všechno, na co se dívá, nejen na mozaiku, myslí si Libor Havlíček
Říká se, že střepy přinášejí štěstí. A právě z malých střípků, skla a dalších materiálů tvoří barevné mozaiky výtvarník Libor Havlíček. „Žijeme v kultuře zraku, což je smysl, který upřednostňujeme. Ale vlastně se na věci moc dobře nedíváme. A pohled mozaikáře na mozaiku začíná u kamene, u jednotlivého kousku. Až potom objevíme jakýsi systém skladby.“
Co ho nejvíce baví na umění, které je původně spojené s orientem? Jak vznikají jeho velké a pestré obrazy, které jsou poskládané ze skla, keramiky a mramoru? A je něčím typická česká mozaika? Poslechněte si Apetýt!
Související
-
Sklo je materiál, který za jeden život nezkrotíte, říká Jan Frydrych. Jeho tvorbu má doma Elton John
Objekty z optického skla od Jana Frydrycha má doma režisér Steven Spielberg nebo hudebník Elton John a zastoupené jsou také v několika světových sbírkách.
-
Co obdivuje, když se dívá na mozaiku zblízka? Odpovídá restaurátorka Magdalena Kracik Štorkánová
Co ji přivedlo k zájmu o mozaiky? Jak pracuje mozaikář a k čemu potřebuje kladívko ve tvaru luny a zrcadlo? Co obdivuje, když se dívá na mozaiku hodně zblízka?
-
Sochaři z celého světa tvoří na břehu Berounky. Vydejte se na Cestu mramoru
Na jedné straně Berounky Barrandien, na druhém Brdy – právě to bylo v roce 2003 inspirací pro založení sochařského sympozia Cesta mramoru v Dobřichovicích.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.