Části obyvatel Lesné vadí plán na prodloužení tramvajové trati

16. červenec 2022 20:59

Už čtvrt století je v Merhautově ulici v Brně položených 200 metrů tramvajových kolejí vedoucích odnikud nikam. Plán na jejich využití pro novou trať dostává další trhlinu.

Koleje v Merhautově ulici nechal položit brněnský magistrát při stavbě Husovického tunelu. Počítal s tím, že v krátké době poté vznikne tramvajová trať, která spojí nynější smyčku Štefánikova čtvrť se severem sídliště Lesná.

Záměr prodloužit tudy tramvajovou trať se v 90. letech minulého století nepodařilo uskutečnit kvůli nutné opravě mostu přes železnici a kvůli námitkám obyvatel. Teď radní plán oprášili, ovšem s jinou trasou. A opět musejí řešit námitky obyvatel.

Koleje mají propojit Štefánikovu čtvrť a Čertovu rokli

Nová trať by měla začínat u současné smyčky linky 5 Štefánikova čtvrť. Ta zanikne, protože tramvaje pojedou dál rovně po Merhautově, překonají železniční trať a zahnou doleva. Soupravy zastaví u polikliniky na Lesné a zamíří na Halasovo náměstí, kde se napojí na existující koleje a pojedou do smyčky Čertova rokle.

V sousedství plaveckého bazénu se má nová trať napojit na současnou, která vede do Čertovy rokle.

Dopravní podnik dokončuje dokumentaci pro žádost o územní rozhodnutí. Stavební práce plánují představitelé města zahájit v roce 2024 a dokončit zhruba o dva roky později.

Náklady magistrát předběžně vyčíslil na 800 milionů korun s tím, že bude usilovat o příspěvek od Evropské unie.

Místní kritizují křižovatku i další plány

Na Lesné ale plán narazil na námitky části obyvatel. Jsou přesvědčení, že možnost jet tramvají bez přestupu využije jen zlomek cestujících.

Výhrady mají například k přebudování křižovatky Okružní a Seifertovy ulice. Ta sice už desítky let připomíná obří kruhový objezd, ale kruhovým objezdem není. A podle plánů by na jejím místě měla vzniknout normální křižovatka, což iniciátorům petice vadí. Protestující by raději chtěli také prodloužit trolejbusovou trať do Haškovy ulice.

Zástupci magistrátu s námitkami nesouhlasí. Podle nich bude linka vytížená, protože lidé upřednostní cestu bez přestupů tramvají, která není tak ovlivněná provozem a zácpami na silnici. Dají také Lesné druhé napojení pro případ problémů na současné trati třídou Generála Píky.

Prozatím podle mluvčího magistrátu Filipa Poňuchálka úřad nedostal žádné námitky, které by komplikovaly přípravy rozšíření trati.

Spustit audio

Související