Zvlnění dlažby má většinou na svědomí nekvalitní podklad
Rovná dlažba se mnohdy a zejména po zimě může změnit ve zvlněnou plochu nebezpečnou pro jízdu i chůzi. Na vině je většinou špatný podklad. Opravit si ji však můžeme i sami.
Podklad pod dlažbou má zejména u kol přenést hmotnost vozu, který se po ní pohybuje, na terén. Neméně důležitý však je i odvod vody z prostoru pod dlážděním. Právě voda, která vlivem nízkých teplot namrzá a zvětšuje svůj objem, je spolu s nekvalitním podkladem nejčastějším důvodem zvlnění dlažby.
Jak tedy tuto vadu opravit? Nezbývá než dlažbu rozebrat. U zámkových dlažeb není vyloučeno, že budeme muset některou dlaždici rozbít, abychom byli schopni celou strukturu vyjmout a podklad opravit.
Na podklad používáme zásadně čistý štěrk. Spodní vrstva je ideální z hrubého makadamu, čím blíže k dlažbě, tím více se zrno štěrku zmenšuje. Samotná dlažba se klade do štěrku zrnitosti 4-8 mm. Důležité je štěrkové vrstvy před kladením zhutnit. Po položení dlažby ji prosypeme zásypovým pískem a důkladně zameteme.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.