Změna vlakové výluky v Brně: Vlaky linky S4 jezdí ve všední dny na dolní nádraží
Ani ne měsíc od celostátní změny jízdních řádů si lidé jezdící vlaky do Brna musí zvykat na další mimořádné omezení. Způsobené je neprůjezdnou kolejí na poškozeném železničním mostu přes řeku Svratku v centru města. Vlaky linky S3 se vrací na hlavní nádraží z toho dolního, naopak je to ale u linky S4.
Pro cestující od Tišnova nebo Hustopečí všechny vlaky po zhruba dvou týdnech opět míří na hlavní nádraží tak, jak jsou lidé zvyklí. Ovšem linka S4, tedy vlaky na Střelice, Zastávku u Brna a Třebíč, ta se vyhýbá hlavnímu nádraží a jezdí na dolní stanici s tím, že nezastavuje ani v Horních Heršpicích. Proč ke změně došlo, vysvětluje Květoslav Havlík ze společnosti Kordis:
„Linka S3 je páteřní linkou IDS JMK, jezdí na ní obrovské množství cestujících v tomto severojižním směru, oproti tomu linka S4 – nedá se říct, že je méně využívaná, ale je to lepší volba při rozhodování o tom, kterou linku ukončit na dolním nádraží.“ Cestující mezi dolním a hlavním nádražím převáží náhradní autobusy.
Kterých dalších linek se omezení týká?
Je to i linka S41 na Moravský Krumlov, tyto vlaky sice jezdí z hlavního nádraží, ale o pár minut dřív, než jsou lidé zvyklí. Změna taky platí u jednoho ranního spoje rychlíků R54. Všechny změny jsou ale platné jenom ve všední dny. Od osmi hodin večer jezdí všechny vlaky na hlavní nádraží, to samé platí o víkendech. Cestující si tedy musí pečlivěji kontrolovat jízdní řády.
Výluka potrvá určitě ještě pár měsíců. Správa železnic s městem Brnem hledá řešení, jak obnovit provoz na mostě, kde je teď zavřená jedna ze čtyř kolejí. Železničáři věří, že se jim povede most zpevnit ještě letos, do zhruba tří až pěti let ho pak zcela zrekonstruují. Zatím není jisté, kolik to bude stát peněz, stejně jako ještě není zřejmé, kdo může za poničení mostu. Jestli to je pouze vlivem jeho stáří (vznikl před víc než sto osmdesáti lety), anebo vlivem stavby protipovodňových opatření na řece Svratce. To určí až podrobnější diagnostika.
Související
-
Dopravní stavby 2023: oprava mostu Otakara Ševčíka, práce na městském okruhu, přestavby křižovatek
Velký městský okruh v Brně, rozšíření dálnice D1, zvýšení bezpečnosti na dálnici D46. To jsou stavby, se kterými letos řidiči budou muset počítat při jízdě po jižní Moravě.
-
Host Dne na Moravě: Libor Tkáč ze Správy železnic
Jak vyřešit problém s poškozeným mostem přes řeku Svratku? Konstrukce poblíž hlavního vlakového nádraží je od konce prosince výrazně poničená.
-
Změna jízdních řádů s sebou přinese i otevření trati do kampusu v Brně-Bohunicích
Cestující se tunelem u brněnského Univerzitního kampusu svezou v neděli 11. prosince, kdy se v celém Česku mění jízdní řády.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Důchodová reforma? Už bez nás, říká Juchelka. ANO chce jen politické body, kritizuje Decroix
-
Rezignace Langšádlové je škoda. Prioritou je dotáhnout to, co začala, věří místopředseda rady vlády
-
Měli bychom se naučit zapomínat. Jako jedinci i jako společnost, říká autor románu Rozložíš paměť Marek Torčík
-
Škody na vinohradech přesáhly podle svazu dvě miliardy korun. V Čechách dosahují 95 procent