Technologie nám mají pomáhat v denních situacích, ne nás svazovat, myslí si tvůrce webů

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Virtuální realita

Prohlíželi jste si nějaké zboží na internetu a to se vám začalo ukazovat poté všude možně? Je to jedna z moderních metod reklamy. Webové stránky nás sledují, zajímají se o to, jak se na internetu chováme a nabízejí reklamu tak, aby zákazník časem neměl možnost úniku.

Koronovirová pandemie ukázala, jak nekonečné možnosti má internet. Lidé nakupovali a firmy s kvalitním webem a dobrým e-shopem mohly zažít žně podobně jako v čase před Vánoci. „Je to investice, ale pokud byznys myslíte vážně, jde také o vaši prezentaci,“ říká Jaroslav Košťál o tvorbě webových stránek.

Všimněte si, že když dnes navštívíte nějaký internetový obchod, tak se vám ještě několik dní na různých webových stránkách ukazuje zboží, které si člověk prohlížel před pár dny. Sice by to mohlo být tím, že počítač má lepší paměť než vy, ale realita je složitější a pro zákazníka trochu děsivější. Webový prohlížeč totiž sleduje naše chování, i když jen anonymně.

„V případě že jako zákazník ještě nejste přesvědčený, odejdete z webu a za týden zapomenete, že jste na ten produkt koukal. Ale my se vám připomeneme,“ vysvětluje Košťál, jaká je síla v marketingu.

Budeme žít napůl ve virtuálním světě?

Díky moderním zařízením bude a částečně je už možné poslat do telefonu nebo promítnout do brýlí různé informace, nejčastěji reklamní sdělní. Počítač tak dnes může vyhodnotit, kudy chodíte, jak často a co nakupujete a bude vám nabízet cíleně zboží šité na míru. Zdá se vám tato virtuální realita příliš děsivá a nebezpečná? Nemusí být.

„Experimentujeme s tím, že chytrá zařízení budou umět promítnout virtuální realitu tak, že budeme sedět doma a na stěnách se nám zobrazí celý obchod, nebo návrh a konečná podoba nového obývacího pokoje,“ doplňuje Košťál.  

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová