Policie chce pomocí nového značení zlepšit provoz u Brna na rozšiřovaném úseku dálnice D1
Nové žluté kříže by měly zlepšit provoz na rozkopané dálnici D1 u Brna. Silničáři od začátku srpna rozšiřují velmi vytížený úsek mezi sjezdy na Vídeň a Bratislavu. V křížení tří hlavních tahů vznikají časté kolony, které se ve špičkách roztáhnou i za hranice Brna. Kritickou situaci detailně sleduje policie i Ředitelství silnic a dálnic.
Silničáři s policisty už na dlouhém úseku dálnice D1 okolo Brna zakázali kamionům předjíždění. Osvědčilo se to?
Podle Lubomíra Sedláka z jihomoravské dopravní policie ano, zákaz platí zhruba mezi Domašovem a Rousínovem. Někdy v říjnu přibude další opatření: konkrétně žluté kříže na sjezdech na Vídeň a Bratislavu, tedy na kříženích D1 se silnicí 52 a dálnicí D2. Situace tam je složitá proto, že na obou exitech je zavřená jedna ze čtyř nájezdových ramp a komplikuje to tedy provoz na všech tazích.
Na hustější dopravu si stěžují i obyvatelé nebo starostové okolních měst a obcí u Brna. Může nějak policie zlepšit situaci i tam?
Podle Sedláka se starostové ozývají policii takřka denně se stížnostmi na dopravní problémy. Ty se tvoří třeba v Rajhradě, Modřicích nebo v brněnských Bosonohách, zjednodušeně řečeno všude, kudy vede nějaká možná alternativní trasa. Na kterou ale často kamiony nesmí. Podle Sedláka to ale mnoho řidičů nedodržuje a proto se policejní hlídky zaměří víc na kontrolu nákladních aut, které se snaží dálnici objet. Ve spolupráci s jednotlivými radnicemi si vytipovali vhodná místa, kde můžou hlídky čekat a zároveň tam budou mít prostor náklaďáky zastavit.
Kdy omezení na D1 u Brna skončí?
Zřejmě v roce 2030, dálnice se bude na šest pruhů rozšiřovat v několika etapách na třiceti kilometrech od Kývalky po Holubice. Úsek mezi sjezdy u Brna, kterému silničáři přezdívají matka křižovatek, bude rozkopaný do roku 2025, ale navážou na to další stavby, což bude třeba hned příští rok kompletní přestavba křížení D1 a D2 a později stavba nového sjezdu na Černovické terase.
Silničáři budou opravovat, respektive stavět sedm nových mostů, začít s tím chtějí ke konci příštího roku. Ministr Martin Kupka (ODS) řekl, že je prioritou vlády na rozšíření D1 u Brna zajistit peníze a doplnil, že do několika let by mohlo nejdelší české dálnici ulevit taky postavení alternativní severní trasy, tedy dálnice D35.
Související
-
Dálnice D1 produkuje v průměru 98 decibelů hluku. Na Vysočině je její nejhlučnější i nejtišší úsek
Vědci z Centra dopravního výzkumu měřili hluk na celé dálnici D1. Teď vydali studii včetně takzvané hlukové mapy.
-
Silničáři začínají u Brna rozšiřovat dálnici D1 na šest pruhů. Dělníci se nezastaví do roku 2030
Průjezd po dálnici D1 kolem Brna je ode dneška ještě komplikovanější než dřív. Silničáři tam začínají s přidáváním třetího pruhu v každém směru.
-
D1 před Brnem: Rozšíření zákazu předjíždění kamionů a mobilní proměnné značky
Na dálnici D1 před Brněm se rozšiřuje úsek, v němž je nákladním vozidlům zakázané předjíždění. A nové proměnné značky stanovují maximální rychlost podle dat o provozu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Expertka: Domácí násilí s rozchodem často nekončí. Je důležité vědět, co může nastat, a připravit se
-
Armádní letecká základna Kbely se chystá vystavit ruské letadlo. Někteří vojáci jsou proti
-
Kontroloři zkritizovali údržbu silnic. ‚Nepochopili hodnocení kvality vozovky,‘ tvrdí šéf silničářů
-
Maximální možný trest. Prokurátoři navrhli Pelicotovi 20 let za znásilňování manželky