Po opravě trati za 1,6 miliardy stráví lidé na cestě do Brna více času než před ní

Obyvatelé Hustopečí u Brna se těšili, že rozsáhlá oprava železniční trati jim zrychlí cesty do krajského města. Opak je pravdou.

Stát dá více než jednu a půl miliardy korun za opravu lokální tratě mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi. Až v prosinci skončí, vlaky budou moci jezdit po kolejích rychleji a modernizace umožní nasadit elektrické jednotky.

Trať z Hustopečí

Lokální trať napojující město Hustopeče na hlavní železnici mezi Břeclaví a Brnem vznikla v roce 1894. Měří necelých sedm kilometrů a dosavadní povolená rychlost je na ní 40 kilometrů za hodinu. Po rekonstrukci za 1,6 miliardy korun bude od prosince trať použitelná i pro elektrické vlaky. A ty po ní budou smět jezdit rychlostí až 90 kilometrů za hodinu.

Dosud museli lidé z Hustopečí na nádraží Šakvice přesedat ze „svého“ motoráčku na rychlík, který jezdí po hlavní trati mezi Brnem a Břeclaví. Nově dostanou přímé spojení až do Brna. Jenže paradoxně bez tohoto přestupu stráví na cestě o zhruba deset minut času víc než dosud.

Nádraží Šakvice dostává i nová nástupiště.

Nebudou muset přestupovat, ale jejich přímý vlak po cestě zastaví na dalších zastávkách a stanicích.

„Počítám, že bude výhodnější jet autobusem přes Židlochovice,“ odhaduje už teď jedna z cestujících, co to pro ni bude znamenat.

Správa železnic ústy mluvčí Nely Friebové připomíná, že opravenou trať bude skutečně možné projíždět rychleji. Celkový čas jízdy mezi Hustopečemi a Brnem ale závisí i na použité soupravě a na tom, kde bude zastavovat.

Radnice v Hustopečích požádala, aby aspoň část vlaků jezdila jako spěšné spoje, které by nezastavovaly všude. Představitelé kraje jim zatím nevyhověli, změnu připouštějí, až kraj završí koupi vlastních souprav a bude je pronajímat dopravcům.

autor: Štěpánka Kadlečková | zdroj: Český rozhlas Brno
Spustit audio

Související