Brno vybralo nového dopravce, který od června vypraví přímé vlaky na vídeňské letiště
Přímé vlaky z Brna na letiště ve Vídni budou jezdit i po letošním červnu. Rada města Brna vybrala novou firmu, které bude provoz vlaků dotovat. Loni v prosinci dostal magistrátní příspěvek 9,5 milionu korun Regiojet. Šlo o pilotní provoz na půl roku, který si město objednalo, Regiojet k němu doplnil další spoje na vlastní tržní riziko. Od 11. června zajistí dva dotované spoje denně dopravce Gepard Express.
O provozování vlaků od června do konce roku 2025 měl zájem Regiojet i Gepard Express, ten druhý ale nabídl rychlejší spojení v lepších časech. „Za klíčové považuji to, že se podařilo dohodnout pro cestující ještě výhodnější časy, než byly ty dosavadní. Díky tomu je možné při brzkém příjezdu na letiště a pozdějším odjezdu z něj stihnout celou ranní odletovou a večerní příletovou špičku. Tento požadavek byli schopni splnit oba zájemci. Rozhodla nižší cena a kratší čas cesty. Oproti dnešnímu stavu stráví cestující ve vlaku přibližně o 35 minut méně, při porovnání aktuálních nabídek vychází vybraný dopravce lépe o 15 minut,“ zdůvodnil radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl.
Od 11. června tak pojedou vlaky Gepard Expressu z hlavního nádraží v Brně ve 2:15, ve Vídni na letišti Schwechat ve 3:50, zpět vlak vyjede ve 23:10 a v Brně bude v 0:45. Časy jsou nastavené tak, aby odpovídaly odletovým a příletovým špičkám. Teď vyjíždí přímé vlaky Regiojetu z Brna ve 3:48, 11:49, 15:49 a 18:48, v opačném směru je to v 6:15, 14:15 a 21:15. Dva spoje jsou dotované městem, dva firma vypravuje na vlastní náklady.
Více autobusů od RegioJetu
Všechny tyto spoje přestane Regiojet od 11. června vypravovat. „RegioJet s vlaky na vídeňské letiště zajíždět nebude. Od 11. června dojde současně k rozšíření autobusových spojení Brno-letiště Schwechat, a to o dva spoje – ranní s odjezdem od Grandu v 2:15 a večerní s příjezdem ke Grandu v 23:45, odjezd z letiště Schwechat bude cca v 21:20,“ uvedla mluvčí firmy Alexandra Janoušek Kostřicová.
A namítá, že Brnu v soutěži nabízeli zastavení na vídeňském hlavním nádraží. „V případě, že by se Magistrát města Brna rozhodl Regiojet znovu oslovit, jsme připraveni u soutěžených spojů zkrátit jízdní dobu o 15 minut. Městu jsme nabídli celkovou vyšší cenu za provoz v jednotlivých obdobích oproti druhému dopravci o pouhá 3 %, přičemž Regiojet se zavázal, že kromě dvou objednávaných spojů bude provozovat ještě další čtyři spoje na komerční riziko. Město by tedy získalo celkově tři páry spojů oproti vybranému dopravci,“ dodává Kostřicová.
Společnost Gepard Express se zatím k oznámení magistrátu nevyjádřila. Radní Brna ve středu schválili výsledky tržní konzultace, následovat bude ještě další schvalovací proces. Magistrát zatím vypočítal, že za zbytek letoška za provoz jednoho páru vlaků zaplatí 13,9 milionů korun, příští rok to bude 28,5 milionu a náklady na rok 2025 se teprve vypočítají. Vlaky zastaví i v Břeclavi.
Související
-
Cyklostezka z Brna do Vídně má nově sjednocené směrovky, aby cyklisté v zahraničí nebloudili
Cyklostezka z Brna do Vídně je nově po celé své délce označená stejnými směrovkami. Usiloval o ně svazek 24 měst a obcí, které leží na její trase.
-
Z Brna budou v létě jezdit první přímé vlaky na letiště ve Vídni
První přímé vlaky z Brna na letiště ve Vídni začnou jezdit od půlky června. Vedení Brna se na tom dohodlo s dopravcem Regiojet.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Drahé hodinky i přezdívka ‚bezdomovec‘. Ficův životní styl přiživuje nejasnosti ohledně jeho příjmů
-
Osm let vězení. Odvolací soud zvýšil trest českému dobrovolníkovi, který raboval na Ukrajině
-
Nízký strop, uzavřený prostor a moc natěsno, shrnuje expert problém s plynovými ohřívači v Mostě
-
Krátký film Kámen Osudu bude soutěžit na festivalu Berlinale. Zkoumá téma porozumění a osamělosti