Brno kvůli husté dopravě v pěší zóně zpřísní vjezd do historického centra města
Vedení Brna znovu mění systém parkování a vjezdů do historického centra města. Od září měli mít řidiči zcela povolený vjezd do některých ulic, kam teď nesmí. Politici ale změnili názor a tyto ulice zůstanou dál zavřené. Dovnitř se dostanou jen auta s povolením.
Brněnští radní tvrdí, že chtějí zpřísnit režim vjezdů do městské památkové rezervace. A to i v návaznosti na to, že pěší zóna hlavně na náměstí Svobody spíš připomíná místním lidem dálnici nebo parkoviště. Denně tudy projede až patnáct set aut.
Čtěte také
Někteří řidiči si tudy zkracují cestu nebo v pěší zóně neoprávněné parkují s výmluvou na to, že jsou zásobování. Efektivní kontrola takovýchto řidičů ale nefunguje. Magistrát taky už podruhé slibuje, že zpřísní pravidla pro vydávání povolení k vjezdu. Z původních 13 tisíc jich má být asi sedm a půl tisíce.
Které ulice tedy měly být od září volně průjezdné, ale naopak dál nebudou?
Třeba Jezuitská, Beethovenova anebo Novobranská, kde sídlí Dopravní podnik města Brna. V těchto ulicích si na zákaz vjezdu pro neregistrované řidiče stěžovali majitelé některých obchodů, kterým se tak zkomplikoval servis pro zákazníky. Ti si nemohli snadno přijet vyzvednout někdy objemné zboží přímo k prodejnám. Zjednodušeně to teď tedy znamená, že vjezdy zůstanou dál regulované v celém historickém centru kromě Veselé ulice, kudy se přijíždí do soukromých podzemních garáží v nákupním centru Velký Špalíček.
Regulace dopravy v těchto ulicích i zvýšený provoz v pěší zóně to ale úplně nevyřeší. Ze jmenovaných ulic auta do pěší zóny většinou nejezdí. Provoz v pěší zóně mají od září hlídat nové kamery, které magistrát slibuje už druhým rokem. Co se týče toho, že někteří řidiči pěší zónu využívají k parkování, to by měla hlídat městská policie. Zneužívání průjezdu má taky zabránit rozdělení centra na sedm podooblastí, mezi kterými řidiči nebudou smět přejíždět.
Související
-
Největší v dějinách. Brno se Správou železnic vyhlásí soutěž na podobu nového hlavního nádraží
Brno vyhlásí zřejmě největší architektonickou soutěž v dějinách Česka. Týká se podoby nového hlavního vlakového nádraží, které má stát dál od centra města u řeky Svratky.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Svobodný svět je na ústupu a naše moralizování nefunguje. Musíme se bránit, tvrdí poradce premiéra
-
Sokolové bojují o ukradené peníze. Policie u asistentky zajistila 11 milionů v hotovosti
-
Po českých silnicích jezdí 18 tisíc sedmnáctiletých řidičů. Policisté s nimi dosud řešili jen osm nehod
-
‚Dělejte si, co chcete, pokud to nebude politika.‘ Vietnamský novinář popisuje cenzuru i popravy