V Bílovicích nad Svitavou vyjel poprvé do ulic obecní minibus, vozí školáky i seniory

16. prosinec 2019

V Bílovicích nad Svitavou je všechno do kopce, shodnou se jednohlasně obyvatelé této obce u Brna. Lidem, kteří se hůř pohybují, ode dneška pomáhá nový minibus. Jezdí asi třicetkrát denně, z kopců do centra v údolí a zpět. Ráno a odpoledne nahrazuje školní autobus, přes den zase senior taxi.

Vydat se z centra Bílovic od obecního úřadu nahoru na kopec na sídliště Polanka může být příjemná rozcvička. Ale každý den několikrát by tudy asi člověk chodit nechtěl. „Tady se vždycky chodilo pěšky, v Bílovicích je všechno do kopce,“ ukazuje rukou do údolí paní, která v místy namrzlé a strmé ulici mezi bytovkami táhne tašku. Sama říká, že minibus vyzkouší. „Teď ráno to bude dobré asi pro děti do školy, odpoledne pak zase je to bude svážet ze školy. Pro nás starší to taky asi bude fajn,“ dodává obyvatelka sídliště.

V Bílovicích nad Svitavou začala jezdit obecní minibusová linka

Kousek u nové minibusové zastávky vedle garáží seškrabuje námrazu z oken auta pan Filip. „Jezdím sem hlavně autem, pěšky jsem šel naposledy včera. Ale to beru jako takovou procházku, nebo výlet. Myslím, že hlavně pro starší lidi tady ten minibus má smysl,“ komentuje muž.

Minibusová linka má v Bílovicích osm zastávek. Zajíždí tam, kam se nevejde dlouhý autobus číslo 75, který do obce jezdí z Brna. Konečná zastávka je u vlakového nádraží. Zastávka je i na Těsnohlídkově náměstí, kde je pošta, pekárna, knihovna, obecní úřad a další obchody.

„Měli jsme podněty od občanů, hlavně ze sídliště Polanka, kde nám populace stárne. A přidaly se k tomu i maminky s dětmi a kočárky, nebo vůbec malé děti, co jezdí do školy. Původně jsme zvažovali senior taxi, nebo senior bus, nakonec jsme zvolili minibus,“ vysvětluje starosta Bílovic Miroslav Boháček z hnutí STAN, proč radnice službu zavedla.

Minibus teď jezdí ve zkušebním provozu. „My si příští září provoz vyhodnotíme na zastupitelstvu. Když bude průměrně jezdit deset a víc lidí jedním spojem, tak provoz zachováme. Když to bude méně, tak se budeme bavit, co dál, jestli třeba v některé časy nejezdit, nebo změnit trasu,“ nastiňuje starosta.

Minibusovou linku v Bílovicích nad Svitavou provozuje Dopravní podnik města Brna. Radnice mu za to zaplatí milion korun ročně.