Stavba tramvajové tratě do bohunického kampusu začne přesně za rok, oznámili brněnští radní

Plánovaná podoba přestupního uzlu u bohunické nemocnice

Radní Brna dnes vybrali sdružení dvou firem, které prodlouží tramvajovou trať do bohunického kampusu a k fakultní nemocnici. Město za práce zaplatí bezmála jeden a půl miliardy korun.

Podle aktuálních informací od radního Davida Grunda z ODS by v nejbližších týdnech mělo začít projektování stavby. Kopnout do země by se poprvé mělo v polovině příštího roku. Práce potrvají tři a půl roku a to včetně projektování. Hotovo má tedy být v roce 2022. Dělníci postaví necelý kilometr nové trati od Osové ulice ke kampusu. Po nových kolejích budou jezdit tramvaje číslo 8. Vzniknou dvě nové zastávky, z toho jedna bude ve zhruba 600 metrů dlouhém tunelu. Brněnskou kasu a Dopravní podnik města Brna to bude stát 500 milionů korun. Zbylou miliardu mají uhradit evropské dotace.

S obnovením trati do staré Líšně od Stránské skály počítá dopravní podnik až v příštích letech. A postavení nových kolejí ze smyčky v Rakovecké ulici u přehrady na sídliště Kamechy taky nezačne v blízké době. Původně magistrát sice počítal s dřívějším zahájením prací. Geologové ale narazili na problémy v podzemí a kvůli kamenitému podloží teď projektanti navrhují jinou trasu, kudy by tramvaje mohly jezdit.

Naopak mnohem blíž je zřízení ještě jedné nové trati, a to trolejbusové do Líšně. Práce začaly loni v listopadu a podle dopravního podniku postupují rychle. Dělníci prodlužují trať od provizorní smyčky Novolíšeňská, povede odtud kolem líšeňského sídliště a skončí na zastávce Jírova. Dlouhá je přes jeden a půl kilometru a firma za to zaplatí 125 milionů korun. Lidé po nové trase budou jezdit linkami 25 a 26. Po zprovoznění trati, která by měla začít fungovat od února 2020, počítá dopravní podnik s tím, že v místě omezí provoz autobusů.