Skončila rekonstrukce železniční trati od Břeclavi po hranici se Slovenskem.
Po železniční trati z Břeclavi po státní hranici se Slovenskem se od včerejška oficiálně jezdí rychleji a pohodlněji. Právě včera tam totiž byla slavnostně ukončena takzvaná optimalizace.
Bezmála 9 kilometrů dlouhý úsek vedoucí přes Lanžhot až ke slovenským hranicím není žádným tuctovým kouskem tratě. Patří totiž ke čtvrtému panevropskému koridoru linoucímu se z Berlína přes Prahu, Brno, Břeclav a pak Vídeň či Bratislavu až do Budapešti a je velmi významný, zdůrazňuje Petr Kuchár, generální ředitel společnosti Subtera , která je hlavním zhotovitelem optimalizace úseku Břeclav - státní hranice: " Je to historicky velmi důležitý koridor a v dobách roku 1990 nebo 1991, když se zvažovalo, jestli se Česká republika bude účastnit výstavby a rekonstrukce koridorů, jestli na to uvolní miliardy, tak si myslím, že je to šťastné rozhodnutí. V opačném případě bychom zůstali mimo civilizovanou Evropu."
Na těchto tratích se bude jezdit minimálně 160 km/hodinu. Kromě zrychlení a zkapacitnění přepravy by se mělo zvýšit pohodlí cestujících. V neposlední řadě se také jedná o konkurenci pro silniční dopravu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Chceme přesunout gigafactory na brownfield, říká kraj. Developeři o tom nic neví
-
Budinský už není náměstkem v Motole. Veterán z Perského zálivu je ústřední postavou celé kauzy
-
ŽIVĚ: Hokejisté Pardubic hostí na svém ledě Plzeň. Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
Horolezci s vysavači v katedrále svatého Víta. Chrám se po čtyřiceti letech dočkal kompletního úklidu