Pondělí: Lidé nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážeme
Necháte si vnutit reklamou, nebo svým okolím, věci, které třeba nepotřebujete? Jdete do obchodu pro mléko a chleba a vrátíte se s plnou taškou něčeho jiného? Necháte se snadno ovlivnit druhými a měníte své názory podle toho, co od vás druzí očekávají? Nebo věříte své pravdě, i když je to třeba proti všem? Trávíte svůj volný čas podle svých zájmů, nebo se přizpůsobíte rodině, aby měla radost? A nebo jste naopak vy těmi, kteří dovedou strhnout ostatní a zapálit je pro svou věc?
Minulý týden jsme si připomínali narození Steva Jobse, jedné z nejvýraznějších osobností počítačového průmyslu posledních čtyřiceti let. Lidé nejen ze světa byznysu rádi citují Jobsovy výroky, třeba i následující: „Nechci průzkum trhu, protože - lidé nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážeme.“
Co myslíte? Je to pravda? Nikdo z nás by určitě nechtěl být svým partnerem, zaměstnavatelem, nebo společností využíván a zotročován. Nechceme se cítit jako ovce z jednoho stáda, které se raději nechají pokorně vést a manipulovat, než by projevily vlastní vůli. Ale - jsme připraveni na to, NEbýt závislí? Dokážete se rozhodovat sami za sebe?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.