Páteční Noční linka: Reklamace
Reklamovali jste někdy něco? A uspěli jste? Co to bylo – rychlovarná konvice, zimní boty, nebo dovolená, která vypadala jinak než na letáku? A co pocit při reklamaci – spíš frustrace, nebo satisfakce? Umíte se ozvat, nebo vás přepadne stud? Máte doma někoho, kdo umí všechno „vybojovat“, nebo se vždycky spoléháte na náhodu? A kdybyste mohli reklamovat vztah, životní rozhodnutí, nebo vlastní chyby – co by to bylo?
Reklamace není jen o vadném zboží – je to i zrcadlo našich mezí a odvahy. Občas jsme za „stěžovatele“, občas za „potížistu“, ale často jen chceme slyšet: „Máte pravdu, omlouváme se.“
Někdy jde o stovku, jindy o princip. Reklamace může být zdrojem rozpaků, ale i překvapivě pozitivního zážitku. A co když to celé přeroste do vztahů? Kolikrát jsme si řekli: „Tohle jsem si nezasloužil.“ Pojďme si o tom popovídat bez studu, s nadhledem.
Podle údajů České obchodní inspekce z roku 2023 reklamovalo více než 53 % zákazníků alespoň jednou za rok. Nejčastěji elektronika, obuv, drogerie. Přes 40 % lidí se při reklamaci setkalo s nepříjemným přístupem, ale 60 % potvrzuje, že v posledních letech se proces zlepšil. Více než polovina Čechů má zkušenost s reklamací, která nevedla k úspěchu – a někteří by si přáli reklamovat i rozhodnutí v partnerském životě.
Své příběhy můžete volat do studia Českého rozhlasu na telefonní číslo 731 800 900 nebo napište na e-mailovou adresu: linka@rozhlas.cz, případně využjte webový formulář www.rozhlas.cz/linka.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.