Parkovací modré zóny v Brně platí nově v Medlánkách. Kam ještě letos dosáhnou?
Parkování přes noc v brněnských Medlánkách je od pondělí 19. května zpoplatněné. Magistrát do městské části rozšířil modré zóny. Rezidenti si kvůli tomu museli vyřídit roční parkovací oprávnění – tentokrát za 800 korun na rok v základní sazbě za jedno auto. Kam ještě letos modré zóny dosáhnou?
Jaká mají v Medlánkách očekávání?
Starosta Michal Marek ze sdružení Občané pro Medlánky řekl, že je sám zvědavý. Že je v městské části pár lokalit, kde je aut opravdu hodně a mohlo by to pomoct. Ale ve starší zástavbě naopak problém s parkováním není. Chtěl by proto po několika měsících zhodnotit, jestli se některé věci nedají změnit.
Kam letos magistrát modré zóny rozšíří?
Od července se přidají oblasti ve zbytku Židenic, v srpnu se připojí celý Jundrov, na podzim to bude Komín a taky okolí univerzitního areálu pod Palackého vrchem. Od listopadu pak musí s modrými zónami počítat lidé na Kociánce a na Lesné. A schválený už je harmonogram na rok 2026. Říká mluvčí Brna Filip Poňuchálek: „Momentálně máme schválený postup na příští rok, kdy do systému rezidentního parkování připojíme Maloměřice a Obřany, v létě a na podzim postupně zavedeme modré zóny ve Starém Lískovci a Bohunicích. Harmonogram na rok 2027 teprve připravujeme.“
Předpoklad je, že v roce 2027 přijdou na řadu městské části Slatina, Černovice a Řečkovice. Obyvatelé z poslední zmíněné čtvrti na tom budou ode dneška asi trochu hůř. Protože těsně sousedí s Medlánkami, kde zóny jsou. Takže kdo nebude chtít platit, přejede do Řečkovic. Zavést rezidentní parkování teď trvá několik měsíců. Protože zatímco v roce 2018 o regulaci jednotlivé radnice spíš nestály, teď by naopak chtěly předbíhat. Ne vždy proto, že chtějí, ale spíš proto, že musí.
Kolik je od roku 2018, kdy začaly platit první zóny v centru Brna, v systému zaregistrovaných lidí?
Aktuálně přes 45 tisíc rezidentů, tedy obyvatel. A skoro 23 tisíc abonentů, tedy firem. Loni od nich magistrát vybral 116 milionů korun. Letos to bude určitě víc. Jednak proto, že modrých zón přibude, a jednak proto, že roční oprávnění je dražší. Nestojí v základu 200 korun, ale 800. Vybrané peníze putují do fondu mobility, ze kterých město platí dopravní stavby.
Změní se na systému rezidentního parkování něco? Poslechněte si celý příspěvek.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Obvyklí podezřelí.‘ Národní kyberúřad poprvé zmíní ve své strategii Rusko a Čínu, říká Kintr
-
ONLINE: Poslanci řeší nedůvěru vládě. ‚Dopustili jsme zbytečný problém, jemuž se dalo zabránit,‘ řekl Fiala
-
Izraelci a Íránci si na jejím nebi vyměňují rakety, Sýrie mlčí. Šara si přeje slabší Írán, míní experti
-
Piráti v oblečení uklízeček omývali od korupčních kauz. Objeli ministerstva i centrálu hnutí ANO