Nedělní Noční linka: Měly by se „dílny a pozemky“ vrátit do škol?
Na základní školy by se mohla vrátit takzvaná povinná praktická výuka. Hlavním důvodem je výrazný pokles zájmu o řemeslné obory.
Výuční list získalo podle informací serveru iRozhlas.cz v roce 2005 přibližně 20 tisíc lidí, v roce 2017 to bylo zhruba 11 tisíc studentů. Nejmenší zájem je například o obory jako čalouník, řezník, pokrývač, truhlář nebo kameník.
Právě znovuzavedení předmětů podobných pěstitelským a technickým pracím, které si pamatujeme ze svých studentských let, by mohlo zvýšit zájem žáků o manuální obory.
Vzpomínáte si, co jste si vyzkoušeli při dílnách a pozemcích na základní škole? Jak takové hodiny vypadaly? Naučili jste se při nich něco? Zažili jste něco, na co se jen tak nedá zapomenout?
Pomohlo by podle vás opětovné zavedení praktické výuky do základních škol k tomu, že by děti měly větší zájem o učňovské obory? Jak by měly vypadat „dílny nebo pozemky“ jednadvacátého století? Stačí dětem záhonky, zahradní náčiní, ponk plný nářadí a šití? Nebo by se měly učit i práci na 3D tiskárně, s robotickými pomocníky a jinými moderními technologiemi?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka