Hudebník Petr Malásek: Po spolupráci s Hanou Hegerovou se mi stýská čím dál víc
Po mnoho let doprovází hudebník Petr Malásek na klavír tři známé české zpěvačky. Svou první osudovou spolupráci navázal s Hanou Hegerovou, na jejíž koncert získal dokonce opušťák z vojny.
Klavírista a skladatel Petr Malásek úzce spolupracuje s Martou Kubišovou a Lucií Bílou, především je ale považován za dvorního pianistu zpěvačky Hany Hegerové, pro kterou si prvně zahrál roku 1990. „Byl jsem na vojně, když mi zavolala, jestli bych s ní neodjel na turné do Švýcarska a Mnichova. Šel jsem tedy za náčelníkem, a jak to byla taková ta doba, kdy bylo všechno možné, tak mi bez váhání vypsali opušťák,“ říká.
„Pro mě je to spolupráce, které si nikdy nepřestanu dostatečně vážit. A čím je delší doba, kdy se Hana Hegerová rozhodla nezpívat a stáhnout se z veřejného života, tak tím se mi více stýská,“ přiznává pianista.
Klavírista po tatínkovi
Klavírista Petr Malásek si cestu k hudbě našel už v dětství a dodnes prý raději hraje, než mluví. „Můj tatínek byl výborný komponista, pianista i skvělý chlap. Se svým kamarádem Jirkou Bažantem tvořili nerozlučnou dvojici a vytvořili jakési pianistické duo,“ vzpomíná.
Jiří Malásek postavil svého syna do role hudebního konzultanta už ve čtyřech letech. „Vzpomínám si, jak jsem si hrál s autíčky pod stolem a táta na mě zavolal, abych za ním přišel. Zahrál mi melodii z Pana Tau, která zazní, když si kouzelník poklepe na buřinku, a zeptal se mě, jestli se mi to líbí. Mně to tenkrát bylo cekem jedno, tak jsem řekl ano a šel si zase hrát,“ směje se hudebník.
„Těch slavných skladeb, které otec napsal, je hrozně moc. Pro mě je ale nejvýznamnější celý muzikál Starci na chmelu, pro který táta společně s Jirkou Bažantem a Vlastimilem Hálou napsal hudbu. Natáčela se ve Studiu A karlínského rozhlasu a byl to první vícestopý záznam, o kterém do té doby tady nikdo neslyšel. Přistavili tedy autobus, který byl tehdy rozhlasový přenosový vůz, pod okna, propojili to kabely a pouštěli z něj orchestrální základy. Zpěváci pak do toho zpívali ve studiu,“ popisuje tehdejší postup.
Na jaký moment koncertu Hany Hegerové se Petr Malásek nejvíce těšil? A proč se nyní věnuje spisovateli Milanu Kunderovi? Uslyšíte v záznamu pořadu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
![hurvinek.jpg hurvinek.jpg](https://brno.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/4c83e43279b642121b870ce888c62be8.jpg?itok=5JPOJ2vm)
![](https://brno.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/4247ad974925176a3765341e86733918.jpg?itok=ZPQ_6MMg)
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka