„Chcete se taky povozit?“ Opuštěná trať v Ratíškovicích ožívá tréninkovými jízdami dopravce Arriva

19. listopad 2019

Děti i dospělí z Ratíškovic a Vacenovic na Hodonínsku mají tento měsíc netradiční zábavu – hrají si na pasažéry společnosti Arriva, která se připravuje na spuštění provozu vlaků ve Zlínském kraji.

Využila k tomu pětikilometrový úsek nepoužívané železnice u Ratíškovic. Strojvedoucí i průvodčí trénují všechny situace, které je mohou v ostrém provozu potkat. Lidé už na vlaky pravidelně čekají u konce tréninkové trasy.

Dopravní společnost Arriva se připravuje na spuštění provozu vlaků ve Zlínském kraji

Michal Miklenda je vedoucí provozu společnosti na celé Moravě. Postupně musí zaškolit všech 130 nových zaměstnanců. Strojvedoucí, průvodčí i pokladní. Strojvedoucí Radim Petrucha dnes zaučuje další kolegy.

Dopravní společnost Arriva se připravuje na spuštění provozu vlaků ve Zlínském kraji

„Dobrý den, chcete se taky povozit?“ Zve Radim Petrucha cestující k jízdě do Rohatce a zpátky. „To se nám poštěstilo, říkali nám, že vozíváte,“ říká nadšeně jedna z cestujících. Další se přidává: „Už jedeme! Pro děti to je hlavně zážitek, poprvé pojedou vlakem.“ A to ještě tam, kde vlak nejezdí.

Na opuštěné trati v Ratíškovicích nejezdí vlak už několik desítek let. „To bylo takových 50 roků, když se těžilo uhlí.“ Ačkoliv je trať zhruba pětikilometrová, o délku podle strojvedoucího úplně nejde. „Nejde o to, aby vlaky jezdily rychle nebo daleko, ale o to, aby tady kolegové měli klid a prostor. Aby se s tím motorovým vlakem mohli naučit všechny situace, které by v provozu mohli potřebovat,“ vysvětluje Petrucha.

Na vlečce u Ratíškovic na Hodonínsku budou vlaky jezdit až do konce listopadu.

Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.