Brno-zprávy

2. červenec 2006

Svazek vinařských obcí Daníž na Znojemsku dokončil projekt Vítejte ve sklepních uličkách, jehož cílem je zvýšit návštěvnost regionu a posílit vinařskou turistiku. Napomoci tomu mají hlavně nové internetové stránky představující znojemský mikroregion, dále propagační materiály a víkendové a vícedenní turistické programy pro rodiny nebo firmy z České republiky i sousedního Rakouska. Projekt stál více než jeden a půl milionu korun. Tři čtvrtiny peněz dostaly obce z Evropské unie, 15 procent od Jihomoravského kraje a na zbylých deseti procentech se podílely samy obce.

Co si od nového projektu svazek Daníž slibuje a proč s ním vůbec začal prozradil jeho předseda a starosta Hnanic Jiří Musil. "Hlavně kvůli tomu abychom umožnili, našim vinařům a drobným podnikatelům, přilákat turisty aby se o nich vědělo. Pokud tam budou větší podniky, může to i zvýšit zaměstnanost v regionu."

Jakým způsobem se turisté o nabídce dozví uvedla Milada Kadlecová, jednatelka Institutu regionálních informací, který byl realizátorem projektu. "Ta nabídka se prezentuje tištěnými materiály ve dvou jazycích. Jsou to pohlednice, drobné upomínkové předměty. Každý vinař dostane předtištěné etikety a může na ně dotisknout pouze název vína. Takto může prezentovat pod jednotným logem Vítejte ve sklepních uličkách své vína. Turisté mohou získat více informací na webových stránkách www.sklepniulicky.cz."

autor: gaj
Spustit audio