35 milionů korun ročně. Brno a Jihomoravský kraj potvrdily pětiletou podporu závodů motoGP
Bude to možná tak tak, ale stihneme to, říkají zástupci brněnského Automotodromu. Do příštího července musí zvládnout opravit celou dráhu Masarykova okruhu. Aby byl nachystaný na návrat závodů motoGP po pěti letech.
Oprava okruhu začne příští rok na jaře. Takže i proto je docela krátká doba, aby vše bylo nachystané před závody. Nutné je vyměnit povrch skoro pět a půl kilometru dráhy. Investic na okruhu je ale potřeba víc, jsou to parkoviště, paddock a další zázemí pro návštěvníky i jezdce a jejich týmy. To ale přijde na řadu trochu později. Zásadní je dráha, aby splňovala potřebná kritéria pro závody. Vyjde to na desítky milionů korun.
Platit to bude Automotodrom, tedy soukromá společnost, která bude spolupořádat závody. Hlavním organizátorem je Autoklub České republiky, který nakoupí licenci na závody od zahraniční společnosti Dorna. Jaká je výše zalistovacího poplatku nevíme, je to obchodní tajemství. Celkové náklady na pořádání šampionátu ale přesáhnou dvě stě milionů korun.
Čtěte také
Minimálně 70 milionů už mají pořadatelé jisté – podepsali memorandum s brněnskou primátorkou a jihomoravským hejtmanem. Politici v něm poté, co to schválili zastupitelé, slibují organizátorům každý 35 milionů korun ročně na následujících pět let. A další desítky milionů by měl poskytnout stát prostřednictvím Národní sportovní agentury. A zbylé vysoké náklady pak uhradí hlavní obchodní partner, investiční skupina a banka Creditas. Autoklub zároveň hledá další sponzory, kterým nabídne třeba reklamu přímo na okruhu v době závodů.
Kdy půjdou do prodeje vstupenky pro desetitisíce lidí?
Podle Autoklubu a Automotodromu to bude v listopadu. Pořadatelé to chtějí stihnout ještě před Vánocemi, aby mohl být lístek na závody zároveň dárkem pod stromeček. Takto se lístky prodávaly i na minulé závody. Na ty předposlední před koronavirovou pandemií přišlo na 190 tisíc lidí. Prezident Autoklubu Jan Šťovíček věří, že návštěvnost bude vyšší i díky několikaleté pauze. Závody se pojedou 18. až 20. července 2025.
Dřív závody pořádal spolek vlastněný Brnem a Jihomoravským krajem. Skončil v insolvenci a taky v soudním sporu s Automotodromem. Už jsou spory urovnané, když teď dříve znesvářené strany podepisují memoranda?
V insolvenčním řízení ještě spory vyřešené nejsou, v osobní rovině už ano. Je to i tím, že okruh má od loňska nového majitele, tedy Karla Hubáčka, který Automotodrom koupil od Karla Abrahama. Od letoška na okruhu nepůsobí ani jeho dlouholetá ředitelka Ivana Ullmanová. A podle našich informací právě personální obměny měly vliv na to, že se závody do Brna vrací.
Automotodrom v minulosti požadoval po Brnu a kraji desetimilionová odškodnění za zrušené závody a z toho plynoucí závazky. Teď zástupci všech institucí říkají, že chtějí začít novou spolupráci s čistým stolem. Ale ten nejde podle všech zúčastněných tak snadno vyčistit, protože už je věc v insolvenčním řízení, a právníci proto pracují na tom, jak vše urovnat.
Související
-
MotoGP má šanci na návrat do Brna. Město přitahuje i mimozemšťany a buskery
Burácivý šampionát se po pěti letech možná vrátí na Masarykův okruh. Tým B11 zjistil podrobnosti vyjednávání o návratu motoGP do Brna. Finální rozhodnutí padne zanedlouho.
-
Investice do MotoGP se státu nevrátí, kritizuje novinář. Je to předvolební tah, vysvětluje marketér
Má se z veřejných peněz financovat MotoGP v Brně? Diskutují politický marketéra Petros Michopulos a vedoucí kulturní rubriky časopisu Respekt Jan H. Vitvar.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Urban: Politiku zachvátila epidemie bolševismu. Všichni si myslí, že vítěz může potlačit menšinu
-
Nová vláda Sýrie nebude horší než padlý režim, věří Syřanka. ‚V pozadí je Turecko a Izrael,‘ říká expolitik
-
V chudších školách jsou problémem absence. Pomoct může sociální pedagog, říká sociolog Prokop
-
ONLINE: Mezinárodní kontrola zbrojení je pro Rusko minulostí. Gerasimov mluvil o nedostatku důvěry