Přestavba křižovatky Mileta v Hradci Králové startuje. Potrvá dva roky a zkomplikuje průjezd městem

22. březen 2024 07:41

V Hradci Králové začali dělníci připravovat rozsáhlé úpravy křižovatky Mileta. Jedno z kritických míst hradecké dopravy by se mělo dočkat velké rekonstrukce a po jejím dokončení se křižovatka za víc než půl miliardy korun výrazně promění. Přímo na místě zjišťoval informace reportér Tomáš Lörincz.

Čtěte také

Pustily se stavební stroje už do práce?
Zatím ještě úplně ne. Momentálně si místo prohlížejí politici, ať už zástupci města, kraje, Státního fondu dopravní infrastruktury nebo ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Začínají tedy přípravné práce, už jsou tu nějakou dobu pokácené stromy.

Dnes začali dělníci odstraňovat troleje, trolejbusy městské hromadné dopravu už tudy také jistou dobu nejezdí. A začalo také umisťování svislého dopravního značení, které svede dopravu do jednoho pruhu. Pracovat se na Miletě začne po Velikonocích, tedy v úterý 2. dubna, hotovo pak má být na konci roku 2026.

Jak bude Mileta po dokončení vypadat?
V první řadě by měla být jednodušeji a rychleji průjezdná, pro odbočení doprava vzniknou tři odlehčovací bypassy, pod křižovatkou budou podchody pro chodce a cyklisty a nové budou i zastávky MHD.

Čtěte také

Právě díky podchodům by měla být křižovatka pro auta průjezdná jednodušeji, dost času trávili řidiči v koloně čekáním při zelené pro chodce.

O úpravách Milety se mluví zhruba 30 let, existovaly plány na kruhovou nebo dokonce víceúrovňovou křižovatku, teď to bude tedy křižovatka klasická - ale s těmi odbočovacími bypassy, to jsou vlastně odbočovací pruhy, které se oddělují od silničního okruhu už před křižovatkou a odbočující auta nebudou muset samotnou křižovatkou vůbec projíždět.

Zní to hezky, ale než se průjezd Miletou řidičům zjednoduší, tak se jim pro změnu dost zkomplikuje, že?
Je to samozřejmě tak, křižovatka na městském okruhu bude průjezdná jedním pruhem a dá se předpokládat, že to sebou ponese velké dopravní komplikace.

Čtěte také

Konkrétně pro první etapu, která začne 2. dubna a skončí na konci dubna příštího roku, to bude znamenat úplné uzavření Hradecké ulice směrem k Univerzitě, uzavření jízdního pásu v Sokolské ulici směrem do centra, uzavření plochy před Záchrannou službou i neprůjezdnou panelovou cestu z Benešovy třídy.

Po okruhu se navíc bude dát projet jen jedním pruhem v každém směru a to nebude nic příjemného. Protože už dva pruhy v každém směru jsou tu a tam poměrně plné a tvoří se kolony. Tranzitní doprava by teď měla být vedena v maximální možné míře mimo Hradec, o to se budou nejspíš snažit i sami řidiči.

Cyklistům, kteří jsou zvyklí využívat stezku podél silničního okruhu v úseku od mostu u soutoku po okružní křižovatku Na Kotli, doporučuje radnice využívat trasu podél Orlice. Pro pěší tady bude zřízený nový přechod přes silniční okruh u čerpací stanice, druhé místo pro přecházení bude stávající přechod u zastávek MHD v blízkosti mostu u soutoku.

Obchozí trasy pro pěší povedou podél areálu fakultní nemocnice a severní částí Moravského Předměstí, kampusem univerzity a areálem speciálních škol. No a na závěrem ještě doplním, že podrobnější informace najdou zájemci v nově vzniklé sekci na webových stránkách hradeckého magistrátu.

Je tedy zapotřebí se připravit na to, že Hradec Králové bude mít přes dva roky trochu hůře průjezdný městský okruh.

autoři: Tomáš Lörincz , baj
Spustit audio

Související