Ústí nad Labem chce budoucí nádraží rychlodráhy využít jako kompletní dopravní terminál
Nové dvoupatrové nádraží má Ústí nad Labem pomoci s propojením rychlodráhy, městských částí nebo jezera Milada. Taková je vize krajského města pro nové nádraží na plánované vysokorychlostní železnici Praha – Drážďany. Chystané řešení železniční dopravy ve městě má i po společném setkání odpůrce.
Nové dvoupatrové nádraží má vzniknout zhruba mezi současným hlavním a západním nádražím. Barbora Havrlová z Kanceláře architekta města v něm vidí středobod veřejné dopravy v Ústí nad Labem. Představené řešení budoucí rychlodráhy v krajském městě kritizoval na společném setkání například architekt Michal Gabriel. Podle něj je plánované umístění nového terminálu i frekvence vlaků, včetně nákladní dopravy, špatné.
Trasa rychlodráhy z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan vyvolává debatu nejen v krajském městě, ale také například v Chlumci na Ústecku nebo některých obcích na Litoměřicku. Kudy budou vlaky jezdit, by mohlo být jasné už v červnu, kdy by mohli zastupitelé kraje projednat změnu zásad územního rozvoje.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Predátorské časopisy jsou továrna na články a peníze. Tulejova publikace je nedbalost, hodnotí akademik
-
Prezident KHNP: Termíny dodržíme, i když už má tendr zpoždění. Dokážeme být levnější než ostatní
-
‚Obdivuhodný příklad.‘ Český veterán RAF Jiří Kafka oslavil sté narozeniny, gratulaci dostal i od krále
-
V Praze-západ vykolejil vlak bez strojvůdce. Rychlostí až 100 kilometrů v hodině prý projel několik přejezdů