Řidiči začali využívat nový úsek dálnice D7 u Loun. Dopravní omezení tam ale potrvají ještě půl roku

18. prosinec 2023 14:54

Silničáři zprovoznili 18. prosince pro motoristy nový úsek dálnice D7 u Loun. Stavěli ho necelé dva roky. Náklady na stavbu zhruba čtyř kilometrů dálnice vyjdou na zhruba 1,2 miliardy korun.

Nový úsek dálnice u Chlumčan ale není kompletně hotový. „Máme ještě před sebou půl roku stavby – musíme dodělat napojení na stávající silnici I/7. Kompletně celá stavba by měla jít do provozu v polovině roku 2024,“ vysvětlil za zhotovitelskou firmu Zdeněk Ludvík.

Na trase mezi Louny a Panenským Týncem tak ještě řidiče podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS čeká dopravní omezení: „V krátkém, půlkilometrovém úseku bude provoz sveden do dvou pruhů. V té zbývající části, což jsou celé čtyři kilometry, bude ten pohyb vozidel ve všech čtyřech pruzích.“

Plánovaná podoba D7 mezi Prahou a Chomutovem

Uzavřená bude i silnice spojující dálniční křižovatku Louny - východ s centrem města. Řidiči tak budou moct využívat pouze jediný sjezd na Louny.

„Zkoušeli jsme hledat nějakou jinou alternativu, jestli by ŘSD mohlo přijít s nějakým jiným kompromisem, ale mé jednání bylo bohužel neúspěšné,“ komentoval komplikace pro obyvatele Loun místostarosta z ČSSD Pavel Csonka.

Celá trasa D7 z Prahy do Německa by měla být hotová v roce 2028

Časový harmonogram pak nastínil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl: „V srpnu příštího roku bychom měli dokončit celou tu trasu, v rámci Ústeckého kraje nám pak zbývá dokončit poslední úsek dálnice D7 u Postoloprt.“

Pokud nebudou komplikace, měl by se čtyřkilometrový úsek u Postoloprt začít stavět v roce 2025. S přípravou stavby ve středočeském kraji Ředitelství silnic a dálnic pokročilo dál. „Středočeské úseky dálnice D7 jsou na tom výrazně lépe, plánujeme všechny tyto tři úseky zahájit ještě v příštím roce,“ dodává Radek Mátl.

S dokončením dálnice D7 v celé délce od Prahy po hranici s Německem počítají silničáři v roce 2028.

Spustit audio

Související