Podchod, uzavřená křižovatka a hluk. Lidé se ptali na otrokovický obchvat, experti vysvětlovali

Obyvatelé Otrokovic i přilehlých obcí, kterých se dotkne stavba jihovýchodního obchvatu, se mohli  ptát představitelů města a Ředitelství silnic a dálnic.

Podchod pod obchvatem:

Lidé, kteří se budou chtít v Kvítkovicích dostat na druhou stranu, tak budou muset obchvat asi dva kilometry objíždět. Naštvaní tak byli nejen majitelé pozemků, kteří budou mít problém se k nim dostat, ale i další obyvatelé Kvítkovic. Směrem k farmě totiž lidé chodí na procházky, běhat, jezdí tam cyklisté. Jak řekl Radek Štěrba, tak místo toho, aby se synem ušli pár desítek metrů a byli v přírodě, po stavbě obchvatu budou muset ujet čtyři kilometry autem.

Žádný podchod se ale stavět nebude. Řekl to ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek. Podle něj se obyvatelé s těmito připomínkami ozvali pozdě. Navíc by vybudování podchodu bylo technicky složité kvůli spodní vodě, která by se musela neustále odčerpávat, a to by bylo drahé.

Uzavřená křižovatka na Pohořelice:

Obyvatele Pohořelic zajímalo, jak se dostanou domů, protože křižovatka nedaleko hřbitova v Kvítkovicích bude od května asi rok uzavřená. Jezdit budou z Napajedel, křižovatka u Lidlu tam bude po tuto dobu nejspíše řízena dočasnou světelnou signalizací.

Hlučnost:

Spousta dotazů také směřovala k větší hlučnosti. Takřka po celém úseku obchvatu podél Kvítkovic ale bude vybudována protihluková stěna, takže s hlukem by snad neměl být problém. Při zkušebním provozu navíc proběhnou měření a podle jejich výsledků by se protihluková opatření případně upravila.

Jihovýchodní obchvat Otrokovic navazuje na severovýchodní cestu a povede až k Napajedlům. Bude dlouhý něco přes tři kilometry a jeho stavba bude stát asi 850 milionů korun. Dokončen by měl být na podzim roku 2021, stavba tedy bude trvat tři roky. Poprvé by se po něm ale lidé měli projet už na jaře roku 2021, kdy by měl být uveden do předčasného užívání.

Spustit audio

Související