Med, kosmetika z bylin i vlčnovské vdolečky. Slovácko má další tradiční výrobce
Už více než sedmdesát výrobců potravin, řemeslníků a výtvarníků používá značku Tradiční výrobek Slovácka.
A nově k nim přibyli další čtyři. Ocenění jim udělili organizátoři přehlídky Slovácko v tradici v Uherském Hradišti.
Značku získali Marek Jahoda Ze sadu, producent džemů a sušeného ovoce, včelař Jindřich Pilát ze Záhorovic, Ivana Fibichrová, která peče vlčnovské vdolečky a Pavlína Pelikánová, vyrábějící přírodní kosmetiku z bylin, které si sama sbírá v Chřibech.
Je 105 let od narození Zdeňka Galušky. Poslechněte si unikátní záznam příběhů ze Slovácko sa nesúdí
"Z piva sa spí, z gořalky sa hlúpne, ale z vína sa zpívá," říkal s oblibou lidový vypravěč, spisovatel a ilustrátor Zdeněk Galuška.
„Podmínky jsou přísné, výrobce musí být skutečně z regionu, jeho výrobky musí být šetrné k přírodě,“ říká organizátorka Lenka Durďáková.
Pavlína Pelikánová z Velehradu sbírá bylinky od malička. „Recepty jsou všechny moje,“ říká Pavla Pelikánová.
Značka Tradiční výrobek Slovácka vznikla před deseti lety jako projekt Regionu Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu a zaručuje především kvalitu, vazbu na slovácký region, tradiční postupy ve výrobě a v neposlední řadě šetrnost k přírodě.
Související
-
Ve slováckém kroji i v Londýně. Ořechov si uctil hrdinu, který se nebál
V Ořechově na Uherskohradišťsku odhalili památník spoluzakladateli mezinárodní Společnosti pro vědy a umění Jaroslavu Němcovi.
-
Cyril a Metoděj za sto milionů. Slovácké muzeum vybuduje největší cyrilometodějskou expozici
Cyrilometodějské centrum vznikne vedle památníku Velké Moravy.
-
Tož ochutnajte milosti nebo slivovicu. Lidé zkoušeli speciality z východního Slovácka
Stovky návštěvníků ochutnávaly ve Vlčnově na Uherskohradišťsku krajové speciality.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Fiala k Tulejovi: Je důležité, aby do jmenování vyjasnil pochybnosti kolem své publikační činnosti
-
Kdo může za smrt 11 dětí? ‚Šlo o naváděnou munici, tu Palestinci nemají,‘ shodují se experti
-
Marketingové zápasy v bahně, popisuje Hejlová úpravu volebního sloganu ANO
-
Česko bylo cílem kybernetických útoků, provedení odpovídá skupině spojované s ruskou tajnou službou