Na hradišti u Znojma archeologové očekávají objev velmožského hrobu

19. srpen 2011

Na velkomoravském hradišti svatého Hypolita ve Znojmě pro letošek skončil hlavní archeologický výzkumu. V úzké spolupráci například s experimentálními biology, kteří zkoumají DNA, byly všestranně zdokumentovány další hroby z 9. až první poloviny 10. století.

Archeologové v lokalitě už objevili skoro 400 hrobů a nalezli v nich množství bronzových, stříbrných a zlacených předmětů nebo keramiky. Hroby patřily například bojovníkům a ženám. Nejcennější hrob však na své objevení teprve čeká. „Očekáváme, že někde ve středu pohřebiště bychom mohli objevit hrob velmože,“ předpovídá vedoucí projektu Bohuslav Klíma s tím, že takový hrob by přinesl i významné nálezy, například meče.

Archeologové v lokalitě objevili i velké množství keramiky

Výzkum na Hradišti svatého Hypolita u Znojma, které patřilo k významným centrům Velké Moravy, začal před čtvrtstoletím. Příští rok plánují archeologové v bývalých stájích otevřít expozici, která přiblíží výsledky výzkumů. „Byli bychom rádi, aby sem chodili návštěvníci a obdivovali naše nálezy,“ dodal archeolog Libor Bílek.

autor: Anna Černá