„Přestali jsme se prát a hádat.“ Tým duševního zdraví pomáhá řešit náročné chování ve třídách
Respektující vztahy, vzájemná podpora a souhra v učitelském sboru a pochopení významu péče o duševní pohodu jako důležité téma vzdělávání. Klíčové prvky, které mohou pomáhat k tomu, aby se žáci i učitelé cítili ve školách dobře, učili se s radostí a předcházeli psychickým potížím.
Editorka: Markéta Vozková
Moderátorka: Daniela Vrbová
Autorka reportáže: Iva Vokurková
Sound design: Jaroslav Pokorný
Emoce, pocity, myšlení a nálady – každý zažívá během dne různé emoce, některé jsou příjemnější než jiné. Být duševně zdravý neznamená být stále šťastný a pozitivní, ale umět pracovat s vlastními emocemi – třeba prostřednictvím pohybu.
„Laskavé a přátelské vztahy jsou alfa a omega, vztah učitelů s dětmi je náš nejmocnější nástroj. České děti hodnotí vztahy učitelů vůči nim jako vůbec nejhorší v rámci zemí OECD, v tom máme ještě rezervy,“ říká v Reparátu Lenka Felcmanová, vedoucí expertka Pracovní skupiny wellbeing a předsedkyně Society For All.
„Když se děti cítí bezpečně a přijaté, mají chuť se rozvíjet,“ dodává.
Jak mluvit s dětmi o duševním zdraví? Jak Týmy duševního zdraví pomáhají učitelům řešit náročné chování ve třídě? Proč je zásadní podpora wellbeingu učitelů, aby uměli zklidnit dítě, které zažívá intenzivní stres?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.