Modernizace trati mezi Brnem a Přerovem má od ministerstva životního prostředí zelenou

21. únor 2018

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může pokračovat v přípravách modernizace trati mezi Brnem a Přerovem. Poslední úsek mezi Nezamyslicemi a Přerovem posoudilo ministerstvo životního prostředí a kromě několika připomínek s projektem za 28 miliard korun souhlasí. Výhrady má třeba k nárůstu autobusové dopravy během stavby. Správa má teď od ekologů povolení na všechny fáze projektu.

Rudolf Drtina čeká na nádraží v Kojetíně na vlak. Průběh modernizace trati, která přes město povede, sleduje a nemůže se dočkat, až stráví cestováním méně času. Zároveň ale ví, že během budování nových kolejí bude cestování o něco komplikovanější.

„Samozřejmě, že když je tady teď jednokolejka, tak kvůli křížení vlaků vzniká nějaké zpoždění. V době výluky, respektive té opravy bude asi náhradní autobusová doprava. To musíme nějak přežít. A až bude všechno vylepšené, tak se můžeme jedině těšit,“ říká.

Jedna z připomínek ministerstva životního prostředí k projektu se týká právě dopravní situace během stavebních prací. Především ve směru na Přerov už teď auta během špičky stávají v kolonách a hustota provozu se ještě navýší, jakmile vlaky vystřídají náhradní autobusy. Jezdit budou mezi Nezamyslicemi a Kojetínem a také z Kojetína do Přerova.

„Jedna z podmínek proto říká, že pokud budou tyto realizace probíhat současně, tak je nutné ještě ve fázi přípravy zajistit koordinaci využívání přepravních tras obou staveb, a to tak, aby se minimalizoval vliv na dopravu na příjezdových trasách přes město Kojetín, hlavně tedy kumulace hlukové zátěže,“ uvedl mluvčí ministerstva životního prostředí Marek Čihák.

Na stavbu budou dohlížet ekologové

Kromě toho si musí dát dělníci pozor na skladování vyvezené zeminy, hnízdění ptáků a hlavně nesmí narušit odtok vody v záplavové oblasti. Všechny připomínky chce SŽDC podle své mluvčí Kateřiny Šubové do plánů zapracovat.

„V případě ochrany flóry a fauny se najímá specializovaný, akreditovaný biologický dozor, který nijak nekomplikuje stavbu a který nemá vliv na její náklady. Stále platí, že zahájení realizace v případě hladkého průběhu je nejdříve v roce 2021, dokončení pak do roku 2025,“ upřesnila Šubová.

Železničáři zatím nedokážou říct, který ze čtyř úseků začnou stavět jako první.

autor: ahe
Spustit audio