Kdo může za nehody na železnicích? Tratě nejsou zabezpečené podle standardů 21. století, soudí strojvůdce
Nehod na železničních přejezdech ubývá. Přesto na nich už letos zemřelo o polovinu víc lidí než za stejné období vloni. Problémem jsou především přejezdy, na kterých chybí závory. „Řidiči by si měli uvědomit, že pokud na přejezd vjedou bez rozhlédnutí, může to mít fatální následky,“ upozorňuje David Votroubek, člen prezidia Federace strojvůdců. Před týdnem také mimo jiné došlo k tragické srážce dvou vlaků přímo na trati. Kdo za to může? Poslechněte si rozhovor.
Související
-
Páteční srážku vlaků v Běchovicích způsobila lidská chyba, potvrdil šéf Drážní inspekce
„Zjistili jsme to z rozboru a nahrávek. Ta situace na místě byla složitá. Nicméně tak, jak to vypadá v tento okamžik, se jedná o chybu člověka, možná více lidí,“ řekl Radiožurnálu Jan Kučera.
-
Závory jako lék na nehody na přejezdech. Stát jich letos chystá 39, podívejte se, kde se nově objeví
Podle Správy jsou prioritou právě zmíněné přejezdy na silnicích první třídy, teď závory nemá 18 z nich. Přejezdy, které by měly být lépe zabezpečené, doporučuje také policie nebo Drážní inspekce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.