Železniční nadšenci sestavují čtvrt století parní lokomotivu. Na svou první jízdu si ale ještě počká
Historická lokomotiva ve Veselí nad Moravou stála na konci března zabržděná při opravě v depu, když se kvůli technické závadě samovolně rozjela po manipulační koleji a vykolejila.
Zranil se přitom strojvedoucí Pavel Studénka, který se snažil zavčasu vyskočit ven. Na zprovoznění lokomotivy přitom pracovali železničáři skoro pětadvacet let a letos na jaře měla poprvé vyjet i s turisty. Místo toho teď pokračují v jejích opravách.
Průvodcem ve veselském depu je Milan Prorok, který ukazuje a vypráví, jak se nehoda na konci března stala. Přestože měla lokomotiva zabržděných všech pět náprav, tlak páry ji rozhýbal na skoro padesát kilometrů v hodině. „Tam natvrdo šla pára v plném provozním tlaku do parních strojů a neovladatelně se ta mašina rozjela.“ Lokomotiva je teď zaparkovaná mezi ostatními vlaky uvnitř depa a ve svém volném čase se o ni starají železniční nadšenci.
Strojvedoucí Pavel Studénka nehodu odnesl měsíční léčbou zranění. „Já jsem byl vedle u dýmnice a z ničeho nic výbuch, detonace a mašinka se v momentě rozjela, takže hned jsem naskočil za jízdy, pokusil se něco udělat, ale bohužel. To zranění nebylo až tak vážné – pohmožděná žebra, natažený loket.“
Mašina teď vypadá, že se nerozjede ještě pěkných pár měsíců. „My tu trubku teď musíme poslat drážní inspekci na zkoumání, a pak by měla být vystavena v muzeu, ale musí se vyrobit nová.“ Na koleje by se parní lokomotiva z Veselí nad Moravou mohla vrátit letos v létě.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jako když se Krteček staral o orla. Malá Jana babybox už viděla a všechno ví, kromě svého data narození
-
Agrofert zažaloval ministerstvo zemědělství. Chce zvrátit, že musel kvůli Babišově střetu vrátit dotaci
-
50 hodin v USA. Americká cesta premiéra Petra Fialy krok za krokem
-
Na Šumavě napadlo do deseti centimetrů sněhu. Přes Strážné neprojedou nákladní vozidla